Dagens klokke

Fin Polywatch-jobb. :) @Tetragrammaton

Du må hilse @Friks.

img_20160827_182354-jpg.12763

Jeg har ikke polywatchet - enda. Kun mikrofiber. Takk, will do :)
 
Jeg har ikke polywatchet - enda. Kun mikrofiber. Takk, will do :)
Ser bra ut da, selv med "kun" mikrofiber, som egentlig er slipepasta i tørrstoffform.

---
Anyway - "enda"? Lurer på om du la ut en felle for å tiltrekke @aek. I gamle dager var det slik at "ennå" ble relatert til tid, mens "enda" til andre sammenligninger. "Min bror har enda mer grå hår enn Dem". Og, "jeg venter ennå på Dem". I dag har verden gått helt av hakket, og enkelte påstår at man kan benytte ennå / enda om hverandre. Samme mennesker som sier at sørvis er likeverdig med service.

/rant
---
 
  • Liker
Reaksjoner: Tetragrammaton
Ser bra ut da, selv med "kun" mikrofiber, som egentlig er slipepasta i tørrstoffform.

---
Anyway - "enda"? Lurer på om du la ut en felle for å tiltrekke @aek. I gamle dager var det slik at "ennå" ble relatert til tid, mens "enda" til andre sammenligninger. "Min bror har enda mer grå hår enn Dem". Og, "jeg venter ennå på Dem". I dag har verden gått helt av hakket, og enkelte påstår at man kan benytte ennå / enda om hverandre. Samme mennesker som sier at sørvis er likeverdig med service.

/rant
---
Kramer.jpg
 
Ser bra ut da, selv med "kun" mikrofiber, som egentlig er slipepasta i tørrstoffform.

---
Anyway - "enda"? Lurer på om du la ut en felle for å tiltrekke @aek. I gamle dager var det slik at "ennå" ble relatert til tid, mens "enda" til andre sammenligninger. "Min bror har enda mer grå hår enn Dem". Og, "jeg venter ennå på Dem". I dag har verden gått helt av hakket, og enkelte påstår at man kan benytte ennå / enda om hverandre. Samme mennesker som sier at sørvis er likeverdig med service.

/rant
---
Skulle jeg reagere hver gang jeg så en grammatikkblemme på TS hadde jeg fått det travelt. Jeg kaster naturligvis opp litt i munnen når noen - forbausende mange - skriver vederstyggeligheter som «å leser», «å tror». Jeg deler ditt syn på korrekt bruk av ennå/enda, men har samtidig hørt setninger som «han har ikke kommet enda» fra Nationaltheatrets scener flere ganger enn jeg liker å tenke på. @Tetragrammaton fører vanligvis et gjennomreflektert språk, så jeg ser ikke bort fra at hans valg av enda over er bevisst. Jeg tipper han redegjør for sitt diskutable adverbvalg før daggry. Kanskje bedre å gjøre det i grammatikk-tråden så vi ikke blir beskyldt for å tøve i «Dagens klokke»-tråden ...
 
@Tetragrammaton fører vanligvis et gjennomreflektert språk

Takk. Og siden det kommer fra deg: tusen takk.

Forøvrig er @Loevhagen og du ikke-oppdaterte filistere i denne aktuelle problemstillingen, og jeg er full av gratis øl fra @Friks.

http://www.sprakradet.no/Vi-og-vart..._2002/Spraaknytt_2002_3_4/Du_spoer_vi_svarer/

Og jeg siterer for de som ikke gidder scrolle i linken (jeg beklager nynorske ord foran parentesen her, @aek )

"enda og ennå er likestilt bare som tidsadverb. Som gradsadverb kan du bare bruke enda (enda større enn)."
 
  • Liker
Reaksjoner: aek
Takk. Og siden det kommer fra deg: tusen takk.

Forøvrig er @Loevhagen og du ikke-oppdaterte filistere i denne aktuelle problemstillingen, og jeg er full av gratis øl fra @Friks.

http://www.sprakradet.no/Vi-og-vart..._2002/Spraaknytt_2002_3_4/Du_spoer_vi_svarer/

Og jeg siterer for de som ikke gidder scrolle i linken (jeg beklager nynorske ord foran parentesen her, @aek )

"enda og ennå er likestilt bare som tidsadverb. Som gradsadverb kan du bare bruke enda (enda større enn)."
Tenkte jeg det ikke. Og likevel kommer eldre herrer som undertegnede aldri - ALDRI! - til å bruke enda og ennå likestilt som tidsadverb. Bare moderne gærninger kan finne på noe sånt.