Dagens klokke

"Håper dere ser det nå xD" Dette er min første klokke :)

dada034.jpg

Tada

dada037.jpg

Ooog ett siste :)

dada038.jpg

Er dette en bra klokke? Vet null komma niks om klokkeverdenen :confused:

Hvis du liker den og er fornøyd med den, så er den bra ;)
Edit: Stilig med intern dykkerkrans på den, i allefall!
Beklager et noe uskarpt bilde idag..

Fantasiløs ja..:p

Ny reim i posten i dag. Ble så ivrig at jeg glemte å stille klokka. Den sitter bra, men det er likevel noe som ikke stemmer. Denne reima ender nok opp på en svart speedy som er in transit ett eller annet sted. Kanskje i tollernes klamme klør? Alaskaen må tilbake på nato. Denne klokken ble forresten kjøpt med et klart formål om å selges senere en gang, siden den egentlig er litt dyr for mitt budsjett. Som en slags klokkesparegris til andre klokkekjøp. Jeg begynner å innse at det sannsynligvis aldri kommer til å skje.

L1000243.jpg

Ny reim i posten i dag. Ble så ivrig at jeg glemte å stille klokka. Den sitter bra, men det er likevel noe som ikke stemmer. Denne reima ender nok opp på en svart speedy som er in transit ett eller annet sted. Kanskje i tollernes klamme klør? Alaskaen må tilbake på nato. Denne klokken ble forresten kjøpt med et klart formål om å selges senere en gang, siden den egentlig er litt dyr for mitt budsjett. Som en slags klokkesparegris til andre klokkekjøp. Jeg begynner å innse at det sannsynligvis aldri kommer til å skje.

L1000243.jpg

Enig med deg Tore, det er noe som ikke stemmer. Jeg holdt den opp ved siden av "Speedy Moon" og det var mer harmonisk.

Hadde vært bedre med svart søm på denne klokken med så hvit skive. Med patinert lume på en svart speedy passer det nok som hånd i hanske. Grå nato er den beste kombinasjonen jeg har prøvd til nå. Skulle tro svart passet bedre, men nei.
TBE_8709.jpg

Dette er ikke tatt i dag. Skal være snill gutt og bare poste ferske bilder fra nå av :D

Hva er "super duper quick adjust" på sekundviseren? Er det orgasmisk vil jeg vite hva det er! :D

Jeg husker ikke helt hva som er det egentlige navnet på "super duper quick adjust" funksjonen. Men på Panerai's hjemmesider finnes den egentlige benevnelsen (under beskrivelse av selve verket).

Men funksjonen er slik: Når krona blir trukket helt ut for å stille minuttviseren så stopper jo klokka (hack funksjon). Men i tillegg er det slik at sekundviseren ikke bare stopper, den spretter også tilbake til null. Synkronosering blir en lek. Er ikke dette orgasmisk ??? :eek:

Frode.

Hehe, jeg fikk en PM med forklaring for litt siden. :p
Jeg konkluderte med at jeg ikke kan ha et slikt ur.. Folk ser rart nok på meg når jeg sitter å studerer klokken på hånden min.. Tenk om jeg skulle sitte å dra ut og inn kronen også! :oops:

Hadde vært bedre med svart søm på denne klokken med så hvit skive. Med patinert lume på en svart speedy passer det nok som hånd i hanske. Grå nato er den beste kombinasjonen jeg har prøvd til nå. Skulle tro svart passet bedre, men nei.
Dette er ikke tatt i dag. Skal være snill gutt og bare poste ferske bilder fra nå av :D

Tore, kan du ikke poste et shot av Speedmasteren med den funky røde
"aluboksen" som følger med i Alaska Project kittet? Hadde vært morro og sett:D

PS, 16700 her idag

IMG_4440.jpg

Torsdagskveld

Dæsken så mange fine klokker i dag...! :D Håndleddet mitt skriker og det kløør i fingrene!

Selv sitter jeg med oppgaveskriving.. :(
Heldigvis nærmer det seg mål. ;)

Seiko SKX007

Ønsker alle en fin torsdagskveld!