Dagens klokke

OFFSHORE

CIMG2839.jpg

Da har det endelig blitt 2ndre April, ikke fullt så mange spektakulære nyheter idag;)

Topale: Det var en god forklaring. Jeg holder meg til den.;)
Sjuli: Det jeg trenger er en mindre nøyaktig tidsmåler, ikke mer. Kanskje Swatchen som ble presentert for et par sider siden hadde vært passende.

Nå kommer snart gjester for å spise opp Parmaskinken min, og klokken er skiftet for anledningen.

P4020029.jpg

5 hittil og gitt bort resten (nesten)...

Regner med at du fyrer liv under Mat nå som grillen tas ut, så slipper vi og støye her. :)

Hva slags kniv bruker du? Jeg sliter med at risen kleber til risen, så jeg river nesten mer enn å kjære når jeg skal dele opp sushien.

Så forresten utrolig godt ut. Ser også at jeg er nøtt til å kjøpe meg en Datejust.

Hva slags kniv bruker du? Jeg sliter med at risen kleber til risen, så jeg river nesten mer enn å kjære når jeg skal dele opp sushien.

Så forresten utrolig godt ut. Ser også at jeg er nøtt til å kjøpe meg en Datejust.

Og godt var det....

Spiller egenlig ikke noen rolle hvilken kniv en bruker bortsett fra at den er skarp og at den har forholdsvis langt blad. Jeg bruker en 25cm VictoryKnox.
Men trikset er å legge en fuktig klut ved siden av skjærefjøla som du etter hver eneste kutt drar kniven raskt over på begge sider (liggende horisontalt selvsagt) for å få bort risrester - og ikke minst fukter den rene kniven med litt vann før du skjærer på nytt. Da går det som smør.

En ser det litt an. Noen ganger er det ikke et must å gjøre det mellom hvert kutt, men mer etter ved behov.

Jeg skjærer av makien i to raske bevegelser en tilbake og en frem. Ingen saging og for all del ingen 'pressing' eller lignende.

Kan på det aller varmeste anbefale en DJ. Særdeles behagelig - men det vet jo du i.o.m at du har gått rundt med DD. Antar de føles helt likt på armen (DD kanskje litt tyngre?)

Tid for nattlunch og håndvask. La merke til nytt skilt på veggen. Ingen bombe på klokke siden.

KEY70021.jpg

Frode.

HMS-arbeidet på plattformene tar aldri slutt, forstår jeg :p Det er godt de har noe å henge fingrene i... hehe...

Hva jobber du med offshore, forresten? (Mulig at du har svart meg på det tidligere, men jeg har en elendig kortidshukommelse)...

HMS-arbeidet på plattformene tar aldri slutt, forstår jeg :p Det er godt de har noe å henge fingrene i... hehe...

Hva jobber du med offshore, forresten? (Mulig at du har svart meg på det tidligere, men jeg har en elendig kortidshukommelse)...

Boring - eller "drilling" som vi sier på nynorsk ;)
Men nå må jeg gå til lunch, tarmene hyler :D

Frode.

Boring - eller "drilling" som vi sier på nynorsk ;)
Men nå må jeg gå til lunch, tarmene hyler :D

Frode.

Lunsj, ja... Fornuftig :)

Selv har jeg "slavet" over grytene i dag for å forberede søndagsmiddagen. Sammen med min trofaste følgesvenn for tiden :)

2011-04-03010419.jpg

Jeg kan virkelig ikke få uttrykt hvor fornøyd jeg er med denne! :D