Dagens klokke

Tak, Krille :D

TritonLume.jpg
 
Tak, Sponon :)

Uret er en lille let sag på 45mm x 55mm x 14mm. Det vejer 300 gram på lænken, når den skal nå rundt om min spæde drengearm :D

TritonLigge.jpg
 
24mm lugs og, så godt utvalg av stropper 8)
Jeg er litt i tvil om jeg skal kjøpe Steinharts Triton eller Sinn´s U1. Du har vel hatt begge? Hva ville du valgt?
Steinhart kommer for øvrig ut med en ny Triton denne eller neste mnd. Blir spennende :D
 
Frodo skrev:
Kveldens venn: Aristo Flieger Gigant. 55 mm. Molinja urverk.
Jøss, 55mm!! Som stor fan av B-uhr selv, fremmer jeg herved et ønske om noen flere bilder av den der!
 
Forventer tøffe tak på kontoret i dag, så her er det bare å utstyre seg med det tøffeste som er.....
14102009398.jpg


14102009400.jpg
 
tombs skrev:
deBalzac skrev:
Jaeger-LeCoultre for meg også i dag

L1000693.jpg

En nydelig Jaeger :D Kan du si noen ord om den?

Modellen heter Master Grande Taille og den ble laget fra 1991 til 2005. Modellen fantes som Master Classic med 34 mm og som Master Grande Taille med 37 mm urkasse. Begge brukte JLC calibre 889/2, et selvtrekkende urverk med 36 juveler og to kulelager. Master Grande Taille har ”dobbelt urkasse” med antimagnetisk beskyttelse.

Jeg kjøpte klokken ny hos Bjerke for fem år siden, har aldri angret på det :)
 
JoLu skrev:
Nøyer meg med å skifte remmer for tiden - grått perlon i dag.

IMG_3423.jpg

Dæng, Jolu! Bildene og de forskjellige reimkombinasjonene dine får meg alltid lysten på en Explorer igjen. Hva slags reim bruker du der? Har hørt at pga. at pinnene sitter så nærme kassa at det kan være vanskelig å få på noen reimer av litt tykkelse på disse? Prøvde desverre aldri dette på min når jeg hadde den :?