Dagens klokke

Særdeles gjenstridige lerduer idag. Men været var bra.

P4090832.jpg

Herlige forhold på fjellet! Årets beste!?

970e4e6f.jpg

Den der er så nydelig! Hva er veiledende pris på en sånn her i landet? Holdt på å spasere ut fra en urforretning på Gatwick med en sånn en i februar, til noe sånt som 9000kr. Er ikke det en grei pris da?

I dag var jeg nede i båten og flyttet den fra boblehavn til vår vanlige plass. Da var Doxaen på armen. I kveld ble det Speedy i solnedgang :)

IMG_0113.jpg

IMG_0114.jpg

Nei nei nei

Etter å ha inspisert tyske torpedoer (desarmerte selvsagt) fra 2. verdenskrig på en mini ubåt under dagens vrakdykk, så er det godt å komme hjem å ta en decopils med Suben :)

Nei Nei Nei, ikke blande begrepene nå. En deco-cola inne i bøtta på vei opp er jo ok hvis deco tiden er lang og forholdene tilater det. Men en deco-pils ????????? Nei, du mener sikkert en de-gassings pils. Og en kald en også ;) Re-comp drikkevarer håper vi å unngå :D

Frode.

Etter å ha inspisert tyske torpedoer (desarmerte selvsagt) fra 2. verdenskrig på en mini ubåt under dagens vrakdykk, så er det godt å komme hjem å ta en decopils med Suben :)

Sikkert morsomt å dykke i vrak, men desarmerte torpedoer er kjedelig. Mye morsomere å inspisere tyske miner og torpedoer med ROV for så å sprenge de :D. Legger ved en film fra ifjor hvor vi sprengte en tysk GX mine på 225 Kg. Moro for ungene :)
[video]http://www.smp.no/video/?videoId=450[/video]

Rolex dag i dag. Mange kule dykkerinnlegg i det siste! Morgenstund på fjellet. Lite snø, men fantastisk vær.

f507c02f.jpg

Nei Nei Nei, ikke blande begrepene nå. En deco-cola inne i bøtta på vei opp er jo ok hvis deco tiden er lang og forholdene tilater det. Men en deco-pils ????????? Nei, du mener sikkert en de-gassings pils. Og en kald en også ;) Re-comp drikkevarer håper vi å unngå :D

Frode.

Dolmio Boy,

Decopils er ikke annet enn et løst begrep som ofte brukes i miljøet til å beskrive en avgassings øl etter et dykk ;) Må komme deg hjem fra sjøen, så skal jeg gledelig ta deg med på en såkalt decopils :D

Mens vi er inne på politisk ukorrekte begreper; Panerai på Zulu :cool:

7763654a.jpg

10042011102.jpg

Etter en knallhard treningsøkt på morningen er det deilig å slappe av med litt lekser på jobb.

Edit: Ja, jeg vet at integralen min er feil:)

Mye flott her i dag også, gitt. Milgauss er et sjeldent og lekkert syn :)

Må si jeg gleder meg fortsatt over Monster. Etter nå 2 uker med vekselvis denne og Datejusten på armen blir jeg mer og mer happy med begge to.
Litt styr å få lenka riktig, men når det er på plass sitter denne meget godt på armen - på tross av sin nokså massive størrelse.

5602453147_fd2c97e98d_o.jpg