- Medlem
- 18. sep. 2009
Kjærring sjæl! :twisted:Erik N skrev:Alt under 44mm er kjerring ur :twisted:
Kjærring sjæl! :twisted:Erik N skrev:Alt under 44mm er kjerring ur :twisted:
Erik N skrev:Alt under 44mm er kjerring ur :twisted:
tombs skrev:Trane skrev:Jupp, stort nok for mine puselanker med 41mm.
Det dessverre mangt og mye jeg har hatt lyst på, men som rett og slett ser "påhengt" ut når man har smale håndledd....så det begrenser utvalget endel i disse tider da noen "setter croccorem på vegguret".
Jeg synes de store klokkene rett og slett ser vulgære ut
Ur fra 39mm til 43mm er store nok selv om noen skulle ha "bjørne never"
Det har vært en periode nå da størst er best og den tror jeg er over snart
Se på Rolex og Omega de har holdt på samme størrelse selv om Omega har tilbudt større ur som et alternativ.
Erik N skrev:Alt under 44mm er kjerring ur :twisted:
andersen skrev:tombs skrev:Trane skrev:Jupp, stort nok for mine puselanker med 41mm.
Det dessverre mangt og mye jeg har hatt lyst på, men som rett og slett ser "påhengt" ut når man har smale håndledd....så det begrenser utvalget endel i disse tider da noen "setter croccorem på vegguret".
Jeg synes de store klokkene rett og slett ser vulgære ut
Ur fra 39mm til 43mm er store nok selv om noen skulle ha "bjørne never"
Det har vært en periode nå da størst er best og den tror jeg er over snart
Se på Rolex og Omega de har holdt på samme størrelse selv om Omega har tilbudt større ur som et alternativ.
Alikevell så har du en slik klokke som avartar?
Jeg synest det er avhengig av størrelse på håndledd, men når folk bruker klokker der lugsene går "utenfor" da blir det for stort
frankrs skrev:Titanium og tobakk - i dag også
Joepete skrev:VERY elegant, Moore 8)
Santos-Dumont skrev:Fint å se at den har fått et godt hjem. Og nye sko?
Flotte greier, takk skal du ha! Inspirert av flieger-stemningen jeg kom i da jeg så dine, har jeg Débaufré i dag jeg også.....Frodo skrev:Sea-Dweller på meg i dag.
Hjemme med minste mann. Forkjølet begge to.
Krille: wristshot av Aristoen lagt ut i galleriet.
Hei, og velkommen til Tidssonen! Tøff klokke du har der, med en uvanlig twist: hva er poenget med lokket?henrikmain skrev:Dagens: Glycine Incursore Half-Hunter, limited edition. Dette er nr 750 av 999, noe som ikke kom så godt frem på bildet
The New Collector's Guide to Pocket Watches skrev:Also known as a "hunting case" watch, A “hunter case” watch is simply a watch with a front cover. A watch without a front cover is called an open face watch. To open a hunter case watch and tell the time, hold the watch with the crown [the knob that sticks out of the top of the watch] facing the right, and then push the crown in with your thumb. If the “lift spring” is in good working condition, the front cover should pop open. If not, you may need to pry it open with your thumbnail. When closing a hunter case watch be sure to press the crown in to keep the little “catch” from wearing.
A "Demi-hunter" case [also known as a “half-hunter” case] is a hunter case that has a circular window cut out of the front cover, often with an additional crystal inset. Most demi-hunter cases have additional numbers on front cover of the case which correspond to the numbers on the dial, which means that you can actually tell the time by looking through the central window without having to actually open the case. A “true” demi-hunter cased watch will also have a special hour hand with an additional pointer on it that can be seen with the cover closed.