Dagens klokke

Skrapmetalldag på sonen?

CIMG1173.jpg
 
@Tore: Remmen som står på er en perforert skailignende sak som splitter i limingen mellom for-og bakstykke slik remmer gjorde i gamle dager. Den er sikkert like gammel som klokken. Den sto på klokken da jeg kjøpte den av Ferrie Schweitzer (www.vintagehorloges.nl) på en klokkemesse og den passer godt til klokken, men jeg har ingen anelse hva slags type det er. Den er like bred som klokkehuset, men relativt smal (16mm) mot spennen.
bilde-9.jpg

bilde-10.jpg


Hadde ikke du en fin sort og oransje rem til din? Du kan evnt høre med Schweizer om anbefaling. Han er en kunnskapsrik fyr på gamle Omegaer.
 
Skrapmetalldag på sonen?
Haha, ja det var mye flott gammelt skrot her i dag

@Tore: Remmen som står på er en perforert skailignende sak som splitter i limingen mellom for-og bakstykke slik remmer gjorde i gamle dager. Den er sikkert like gammel som klokken. Den sto på klokken da jeg kjøpte den av Ferrie Schweitzer (www.vintagehorloges.nl) på en klokkemesse og den passer godt til klokken, men jeg har ingen anelse hva slags type det er. Den er like bred som klokkehuset, men relativt smal (16mm) mot spennen.

Hadde ikke du en fin sort og oransje rem til din? Du kan evnt høre med Schweizer om anbefaling. Han er en kunnskapsrik fyr på gamle Omegaer.

Ok, takk for tips. Det var en PO-naturgummireim som jeg hadde på en Memomatic. Vurderte å kjøpe en til til denne, men det blir litt kjedelig med to så like. Likte din. Denne kasseformen kler sterk smalnende reimer.
 
Første WS

Så at ord som skrap ble brukt og tenkte at dette var en fin anledning til å introdusere en skikkelig beater.
2505002.jpg
 
I dag ble det DJ. Min soleklart mest komfortable klokke. Jaguu glad jeg kjøpte meg en slik en god stund før jeg ble gammel gubbe ;)

5759098363_805148fcd2_o.jpg
 
Jepp, en Aquaracer 2000 fra '98-'99. Quartz desverre, men perfekt som golfklokke. Merker den nesten ikke på armen når den er på nato :)