Dagens klokke

Nykomlingen fikk prøve seg på Isofrane i dag. Match made in heaven ?

IMG_0994.jpg

Så ut som en fantastisk kombinasjon :)

Det skulle medføre riktighet, BRIO1368. Ble overrasket første gang jeg dreide på ringen, den var akkurat riktig seig og hadde riktig lyd, om du skjønner. En umiddelbare kvalitetsfølelse jeg ikke hadde ventet.

Den dreibare ringen ser ut til å ha "riktig" riflet kant! :)

Flere ur har en dreibar ring som knapt lar seg rikke med våte fingre, for ikke å nevne - med hansker!

Jeg kjører i gang med dagens, som er samme ur som i går; Steinhart Ocean GMT. Liker denne, it aint no Rolex, men som røft behandlet sommerbeater funker det. Sitter og trykker på jobb og er stadig enig med meg selv i at jobb og juli er som vann og olje, they dont mix ;)

IMAG1083-1.jpg

Jeg har nettopp stått opp :eek: og er usikker på om det er tårer eller søvn jeg sitter og gnir ut av øynene. Mest sannsynlig er det tårer.

Greit nok at jeg ikke har sett Frodos LLD på noen dager, men denne gang ble gjensynet for sterkt.

Kan du ikke i det minste poste den uten en h#%¤&es åpenbaring av en IWC ved dens side? Dette blir mer enn en fattig fjellmann kan takle, snufs:(

Det ligger forresten en LLD no date ute på bukta nå og det er like før "order now" og "enterknappen" trykkes.

Om det er Railmasteren som Urmaker Jackobsen har (nå: hadde) i butikken, så tror jeg denne nå er blitt solgt. Jeg gikk lenge å "sikla" på denne. Den ble satt ned 30% sammen med en haug andre klokker, og forsvant.... Rett framfor nesen min :(
Jørgen (som mannen bak disken heter) skal nå bare satse på Breitling.

Helv....

Vet du hva den gikk for til slutt?

Har satt inn nytt batteri, fysjom-fysjom, i en Seiko Sports 150 fra 1988. Denne har ikke hatt armtid på omlag 15 år. Fortjener litt luft og lys igjen og i dag var jo været riktig så bra, så jeg lot den få litt dameselskap ute på terrassen.

015-4.jpg

020-1.jpg

012-3.jpg

Jeg var skikkelig stolt den gang denne klokken ble kjøpt. Den var relativt dyr, bortimot eller rundt omkring 2.900,- mener jeg. Distriktsveterinæren og jeg var de eneste her i dalføret som hadde denne klokken. Med tanke på hvor hans armer av og til kunne befinne seg så mente jeg at dette måtte være en solid sak. Og han tok aldri av seg klokken, fikk jeg høre, han bare vasket den med varmt såpevann da han tok håndvasken etter fjøsbesøkene.