Dagens klokke

Dagens båt i Middelhavet...:)

IMG_8054.jpg

Frodo, du har usedvanlig god smak når det gjelder klokker. LLD'n din har jeg vel nevnt ved et par tidligere anledninger:D Exploreren er blant mine aller største favoritter og jeg får aldri sett nok bilder av den.
Er det 36 eller 39mm du har?

Et lousy mobile shot fra gårsdagens herremiddag. Verten disket opp med rosastekt andebryst og en fyldig amarone i glasset. Mmmm...

046-1.jpg

Long time, no see

Rexplorer i dag og minuteman; dette er 39mm. En enkel måte å se det på er at "Explorer" teksten på skiven er flyttet under visersenter til motsetning til 36mm som har den over senter.
dsc0538qd.jpg

Et lite lyspunkt i dagens triste vær er Maurice Lacroix :) Disse klokkene er dessverre ikke glad i fotografering, og sliter med å få ok bilder av ML klokkene mine :(

54d09ef8-622e-ee4b.jpg

Takk for hyggelig kommentar, Minuteman! Som nevnt ovenfor, er det en 36 mm. Den er veldig vakker!

Nydelig flyback, må si jeg savnern;)

Ja den er definitivt en "keeper." :)

Sånn er det alltid i begynnelsen, har kjøpt 5 klokker de siste 10 månedene. 2 er solgt og en ligger på K/S...

Når det er sagt, så har jeg en uvant god magefølelse for denne. Det var Panerai som startet min klokkeinteresse og nå har jeg endelig fått en i hus.

Motbakkeløp opp urdalsnipa idag. 300 høydemeter på 3km. Flott arrangement av Undheim Idrettslag. Grillmat og drikke på toppen.

Start klokken 13. Lurer på hvor mange minutter de bruker opp? Jeg brukte 50.
eerere.jpg

vinneren, ca 14min:
photo.jpg

GP Chronometer

GP Chronometer fra rundt 1970 i dag. Nederst med strap fra Singularstraps. Mer om denne i vintage tråd om kort :).

27de761f-1.jpg

e3fce803-1.jpg

foto: iphone-4