Dagens klokke

3e10d359-810b-6c0c.jpg
 
Blir det mye rabalder her om jeg sier at dette må være den Rolexen man velger om man kun skal ha en eneste en?

Flott klokke, Frodo, og god søndag!

Det kan jeg faktisk være enig i. Den er dritlekker og toolwatch på samme tid! Ha en kjempefin søndag du også!
 
Slektsstevne på hytta

Vet ikke helt om dette bildet hører hjemme her.
Men man drar ikke på høstferie med bare èn klokke.
Det ville vært absurd for meg.

961e4070.jpg
 
Her på Vestlandet hadde vi 2 minutter sol idag. Og da skulle seil opp for å pakkes sammen i tørr tilstand for vinteren. Dream on. Regnet var over oss lenge før seilene var pakket ned.

Klokka er en gammel quartz variant av en ellers så kjent modell her på TS. Jeg kjøpte den hos Thorbjørnsen i Stavanger for ganske nøyaktig 30 år siden. Hver gang jeg er innom ham for å skifte batteri ser han på klokka og smiler. Nesten som det skulle være et gammelt familiemedlem. :D

Husker når jeg kjøpte klokka at jeg hadde valget mellom quartz modellen og automatikk modellen. Thorbjørnsen sa den gang at quartz modellen var mer driftsikker, mer nøyaktig og ville ha mindre behov for vedlikehold enn automatikk versjonen. Vel, han hadde jo forsåvidt rett i alt det. Klokka har aldri sviktet meg.

Egentlig ganske utrolig at den ikke har flere riper i glass og kasse, for jeg har ikke vært spesielt forsiktig med den. Bortsett fra at den alltid har vært under hansken ved dykking (Tørrdrakt hansker er noe fryktelig nytt for meg ;) ).

Sondag-2-10-11.jpg


Frode.
 
Lekkert bilde Frode.
Virkelig fanget stemningen.
Savner følelsen av seilduk i hendene.
Var konkurranseseiler en del år tilbake.
Det var en fantastisk tid.
 
Her på Vestlandet hadde vi 2 minutter sol idag. Og da skulle seil opp for å pakkes sammen i tørr tilstand for vinteren. Dream on. Regnet var over oss lenge før seilene var pakket ned.
Egentlig ganske utrolig at den ikke har flere riper i glass og kasse
Frode.
Den aktiviteten som uten sammenligning har gitt mest slitasje og riper / hakk i mine klokker har vært dekksarbeid under regattaseiling når klokken bæres eksponert på håndleddet. Vinsjing, rekkewire, bommer, beslag og annet er relativt aggressivt mot finish... Moderat fjellklatring og dykking med klokken "utenpå" kommer ikke i nærheten av en regatta i litt røft vær... merkelig nok.. :neutral:
 
Denne har passet tiden hele helga:

d4118f02-c4a1-2dc2.jpg


Det skal den ha all ære for å ha gjort på en utmerket måte. :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Dagens dobbel - a.k.a Beauty and the Beast

Ulike aktiviteter, ulike klokker. Så en av disse fikk være med på å pusse båt, den andre ble med på middagsselskap.

(Og som vanlig gadd jeg ikke å stille dato på Connie'n :) )

IMAG0039.jpg