Dagens klokke

Fikk denne idag :D
4192387455_ec6c68f162_b.jpg

Elkanah skrev:
Slengte den her ut i lyngen rett før snøen kom...

DSCN3533.jpg

NICE!!!!! :eek: :mrgreen:
Graham er flotte klokker.. Kanskje litt over the edge for noen, men for meg er de bare nydelige! En ny inkommer Elkanah? ;)

Sponon: Jeg tror nok aldri Grahams noe spes. design vil slå an blandt den gemene hop, men helt siden jeg så dette bilde:..
http://www.graham-london.com/repository ... graham.jpg

.. har jeg vært solgt på akkurat denne modellen. Dessverre hadde jeg aldri sett en i virkeligheten så var jo en sjangs å ta og jeg har egentlig ikke råd til å kjøpe alt jeg har lyst på bare for å prøve ut nye modeller.

Jeg har faktisk omtalt den tidligere her på forumet, men har ikke hatt noen bra bilder av den før nå, og kan bare underskrive på at den er en ordentlig "attention-getter" om man ønsker det. Jeg har ALDRI fått så mye oppmerksomhet pga en klokke før, noen klarer ikke slite blikket fra den når jeg har den på. Liker forøvrig å ha den på når jeg er i settinger hvor det liksom forventes at man har noe mer diskret. Jeg er altså ikke av de som skal gå i noe classic på julaften. Bare det matcher i farge med klær osv.

Kan gjerne poste noen fler bilder om folket er interessert.

Modellen er forøvrig Graham Chronofighter Oversized Diver - Tech Seal eller Scarab som noen kaller den.

eazy123: Vet ikke om ditt spørsmål var ironisk ment, men hvis det var alvorlig (no offence) så er det start/stopp chronograf. Dette er en sånn destro versjon som er ment å bæres på venstrehånden, men krone og pushers er på venstre side, ikke ulikt enkelte Panerai-modeller.
Tanken bak designet på Grahams er at den store "lever" eller hva det nå heter på norsk (hendel?) trykkes inn med høyrehånden som gjerne ligger i en hanske. Da den er så stor er det fullt mulig å betjene denne. Samme hendel brukes for å stanse chronografen.
Rett over hendelen er reset-knappen.

Noen tror forøvrig at det er en mini espressomaskin, hehe...

Elkanah skrev:

DSCN3533.jpg

Supernice! Digger den Chronofighteren. Swisstime tok inn disse en periode og jeg holdt nesten på å kjøpe en før jeg fant ut at en Swordfish kanskje var mer "anvendelig". Fant jo etterhvert ut at disse har en litt hyggeligere pris i England, og tror nok det blir en Graham neste gang turen går til London!

Har hatt den på armen noen ganger - synes du "lighteren" :D :D er mye i veien?

Har akkurat kommet en ny modell forresten. Også knallekker i mine øyne!
http://www.graham-london.com/collection/grandsilverstone/bigsilvertonestoweracing.en.html

Elkanah: Ja, post mer bilder av denne råtassen :mrgreen:

Et kjapt mobil-bilde. Prøvde å få Auto´s flotte PO med, men ble ikke helt som planlagt, hehe..

4194616567_79e91189ae_o.jpg

Elkanah skrev:

DSCN3533.jpg
Elkanah – dette er ikke ment støtende, men jeg synes det er moro å se hvor forskjellige vi er.

En av de mest interessante aspektene ved dette forumet er å se bredden i vår felles interesse. Vi setter alle pris på fine ur, men hva vi definerer som fint spenner vidt. Dersom jeg ikke husker feil solgte du en klassisk IWC Aquatimer i titan her på forumet. Det er en av de kuleste klokkene jeg vet om og hadde jeg ikke brukt penger som en full sjømann i det siste hadde jeg garantert kjøpt den. Grahamen du viser nå er for meg på motsatt side av den skalaen. Det er fullstendig uforståenlig for meg at noen selger en klassisk Aquatimeren og det er enda mer uforståelig at noen kjøper en Graham, men det er meg.

Dette er ikke kritikk av din smak, bare en interessant observasjon rundt klokkeverdenens bredde som jeg setter så stor pris på. Det hadde vært kjedelig om vi alle jaktet etter de samme klokkene, og jeg ønsker deg all glede med din nyervervelse.

Julehilsner fra Morini med Seamaster 300 i dag.
Seamaster3004.jpg

Hadde en flott men kald dag på Norefjell i dag.

DSC04155.jpg

Var et spektakulært lys utover åsen. Har ikke så mye med klokke å gjøre, men synes det var verd å ta med 8)
DSC04164.jpg

Morini: Jeg blir overhodet ikke støtt av at du (eller andre) finner Grahamen stygg som juling, eller at det virker uforståelig at jeg solgte den AT 3536-01. Nå ble ikke pengene fra det salget spyttet inn i Grahamen, den hadde jeg fra før, men i en Rolex SD 16600.
Jeg syns også det er kult med forskjellige klokker og meninger.

Med de beste ønsker for julen. :)