Dagens klokke

Frik skrev:
Var et spektakulært lys utover åsen. Har ikke så mye med klokke å gjøre, men synes det var verd å ta med 8)
DSC04164.jpg

Fantastisk bilde! Nesten så man må revurdere sitt religiøse standpunkt... :D

Gennem flere år har dette ur været "mit pæne ur".
SPM_BA.jpg

På det danske forum har vi haft lidt venskabeligt drilleri, hvor folk har sagt: "Jamen det skal da på en alligator rem" og "Det er flottest på en læder rem" osv. osv.

Da besluttede jeg, at "give dem alligator rem", og vise dem, "Hvor David købte øllet" - og forærede mig selv nedenstående klokke, som jeg bærer i aften.
23_99003.jpg

Et par lidt bedre billeder af klokken:
front_a.jpg

Back_stor_a.jpg

Det er en "Speedmaster Enamel limited", produceret i 99 eksemplarer, med den Frédéric Piguet producerede kaliber 3320, der er kronometer justeret i 5 positioner.
Uret er en kolonnehjuls kronograf, og værkets broer er polerede med anglage og er samlede med blånede skruer.
Det er rhodium platineret og dekoreret med koncentriske geneve slibninger.
Rotor er af platin med samme finish som værket, og er yderligere dekoreret med en Hippocampus medaljon i 18 karat guld.
Skiven er emalje og bærer påskriften No. 23/99.

Med venlig hilsen - Geodoc_DK

Et par lidt bedre billeder af klokken:
front_a.jpg

Back_stor_a.jpg

Det er en "Speedmaster Enamel limited", produceret i 99 eksemplarer, med den Frédéric Piguet producerede kaliber 3320, der er kronometer justeret i 5 positioner.
Uret er en kolonnehjuls kronograf, og værkets broer er polerede med anglage og er samlede med blånede skruer.
Det er rhodium platineret og dekoreret med koncentriske geneve slibninger.
Rotor er af platin med samme finish som værket, og er yderligere dekoreret med en Hippocampus medaljon i 18 karat guld.
Skiven er emalje og bærer påskriften No. 23/99.

Med venlig hilsen - Geodoc_DK[/quote]

Gratulerer med et meget flott ur Geodoc_DK 8)

Hej ArthurF & tombs
Tak skal i ha' - Opfatter uret som "lidt mere forpligtende" end mine øvrige ure. (har faktisk købt et slips he he)
Med venlig hilsen - Geodoc_DK

Akkurat ferdig med julekaker og varm sjokolade her, ikke enda fått på penskjorten, men pussig nok glei jeg rett inn i min 10 år gamle konfirmasjonsdress.. fin måte å utvide garderoben på :)

Beklager det litt uklare bildet!

IMG_5547.jpg

En riktig god jul til dere alle sammen!

Jeg startet dagen med snømåking, på armen en Sub. Det var ganske våt snø, så det virket fornuftig ;) Til grøt og etterfølgende julekos passet IWC Portuguese usedvanlig godt. For et deilig ur. Så var det på med blådressen, og vintage Certina etter min far. En fin dag! :D

IMG_0039.jpg

IMG_0042.jpg

IMG_0082.jpg

bilde-71.jpg

Presisjonstiming av ribbe. Gårsdagens. Legger ut dagens også senere. Har ikke riktig bestemt meg enda...
Anders: utrolige stemningsfulle bilder!
God Jul! :D

Ribbe til middag idag. Har ikke smakt det på mange år, blir spennende.

Ha en fortsatt god jul alle sammen ;)

4213380670_d3531c7b90.jpg

Frodo skrev:
Anders: utrolige stemningsfulle bilder!
God Jul! :D

Takk, Frodo! I dag er det Portuguese igjen, men jeg er for lat til å ta bilder. Med unntak av en liten tur ut i snøblåsten har jeg kost meg godt i sofaen med julehefter, nye bøker og julegodter. Godt liv.