Dagens klokke

1946 modell Heuer

Jeg har på meg denne søte 1940-talls Heuer kronografen. Verket er Valjoux 23 og den har en fin bezelring i rødt gull.

ref347_3.jpg

ref347_4.jpg

Mvh

Jarl :D

Dette gjelder SÆRLIG deg, Moore!!
De syke urene dine MÅ vi få se mer av!
:cool:

Takker for hyggelige ord, Frodo! :)
Da får jeg prøve å være mer aktiv med å poste noen bilder litt mer regelmessig enn jeg har vært så langt. Erkjenner lett at jeg også synes det alltid er like fascinerende å se øyeblikksbilder av de mange vakre ur her ute - det være seg wristshots som litt mer regisserte varianter.

I dag har jeg tatt på meg en litt mer casual fredagsvariant av en Omega Seamaster GMT, som jeg alltid har hatt et godt forhold til. En typisk "keeper" for meg. Den vakre bølgete skiven, og nydelige Omega-blå bezel'n. Etter mitt skjønn en liten "klassiker", IMHO...;)

IMAG0107.jpg

Dagens

Dagens valg falt naturlig, ettersom min gode gamle Citizen Quarts jeg kjøpte for min siste lønning i forsvaret i -86, i morges ble hentet fra service og påmontert ny reim (kroko-lookalike). Dette uret har vært med på så mange opp og nedturer, at den kommer jeg nok til å ha i mitt eie til jeg avgår...

bilde-101.jpg

Godt å høre og se at min milde oppfordring blir fulgt opp!
Min egen; Jaeger Memovox. NB: MERK MANSJETTKNAPPENE!:cool:

Godt å høre og se at min milde oppfordring blir fulgt opp!
Min egen; Jaeger Memovox. NB: MERK MANSJETTKNAPPENE!:cool:

Dæggern!!!! Hvor i all verden har du funnet de mansjettknappene??? Urettferdig overfor uret- blikket mitt grodde fast i mansjettene dine... :D

Dæggern!!!! Hvor i all verden har du funnet de mansjettknappene??? Urettferdig overfor uret- blikket mitt grodde fast i mansjettene dine... :D

Jeg husker ikke akkurat hvem eller hvor. Men jeg fant linken i en tråd her på forumet.
Kjøpte de umiddelbart. Det var via en selger på ebay. Meget ekspeditt handel.
Søk på "cufflinks", så kommer de opp.:cool:

Seiko 007 på ny lenke som ankom i dag fra Yobokies

L1000901.jpg

Når det gjelder mansjettknapper som ble omtalt og vist frem tidligere i dag, finnes et utvalg her

God helg folkens!