Dagens klokke

43adc3f1.jpg

Denne vokser farlig fort på meg, Mathfjeld! Liker den bedre for hver gang jeg ser den. Burde tatt noen piller nå ;)
 
Speedmasteren er endelig tilbake i hus etter et lite opphold hos urmakeren. Det har vært en hyggelig helg med en del remeksperimentering, men jeg havner stadig tilbake på Di-modell Rallye. Vanvittig komfortabel rem, og den komplementerer klokkens kvaliteter veldig bra.

IMGP5692-1.jpg

IMGP5697-1.jpg


Ha en fin mandag!
 
Har endelig fått Exploreren av armen noen dager nå og er på tilvenning til 42mm. Ny reim gjorde underverk for denne klokken, og det er nesten så det påvirket form og størrelse (??) Ser i alle fall ikke mye feil ut nå.

L1010965.jpg
 
Omnifuel er herlig redskap! :) Et lite OT-bilde fra Hardangervidda for to år siden: Pannekaker på Omnifuel ;)

P1050312.jpg


..og for å røske denne tråden back on track: Speedy og min irske setter som vil ha kos :)

P1050308.jpg

Pannekake på omnifuel må absolutt prøves:) hva slags brennstoff bruker du? Har bare prøvd vanlig gass jeg, men har handlet inn bensin, er det mye klin iforhold eller?
 
exp1.jpg


Explorer i dag :D

Æsj, folk må slutte å poste bilder av expl 1 synes jeg, jeg holder på å spare til en sub-c!

Fra tull til alvor, nydelig klokke, jeg synes den bare blir penere og penere for hver gang jeg ser den, så utrolig clean og elegant, er det 36mm du har?
 
Pannekake på omnifuel må absolutt prøves:) hva slags brennstoff bruker du? Har bare prøvd vanlig gass jeg, men har handlet inn bensin, er det mye klin iforhold eller?

Du må bytte dyse på brennern. Fyll opp flaska til toppmerket. Skru på pumpa. Koble til brennern. Legg flasken på et vannrett underlag med teksten "open" opp. Åpne ventilen på pumpa. Pump en 15-20 ganger. Åpne ventilen på brennern noen sekunder slik at det spruter ut litt bensin. Steng ventilen på brennern. Den andre skal være åpen. Tenn på. Nå forvarmer du brennern. Når flammene blir mindre og det begynner å frese, åpner du gradvis ventilen på brennern. Rolig i starten. Nå er du i gang. Når du er ferdig med matlagingen, snur du flasken rundt slik at "closed" kommer til syne. Da er drivstoffinnsuget til pumpen i friluft og fordi det er trykk inni flasken, blir slangen tømt for drivstoff. Til slutt kommer det bare luft. Da kan du koble greiene fra hverandre.


Litt mer arbeid enn med gass, men mye billigere i lengden. Jeg bruker Statoils miljøbensin. Fire liters kanne koster omtrent 120 spenn. Holder flere år.
Trykket inni en gassboks blir dårligere etterhvert, så de er best i starten. Med flytende drivstoff er det du som bestemmer trykket.



Eller se på tuben:

[video=youtube;gv2ABo3O6Bw]http://www.youtube.com/watch?v=gv2ABo3O6Bw[/video]