Dagens klokke

Den Chronoswiss'en din har jeg ikke fått med meg tidligere - tror jeg. Men et fantastisk ur er det. Nå kjenner jeg misunnelsen bare strømmer på.

Hadde forresten tenkt meg til Chronoswiss' lokaler i München sist jeg var der. Men da fabrikken ligger litt utenfor sentrum ble påkjenningen med å forlate de sentrumsnære ølkjellerene for stor. Det får heller bli en annen gang.

Frode.

Takk for det. Lenge siden den har vært i dagens tråden. Jeg finner den vanskelig å ta gode bilder av, så sjeldent jeg får lyst til å poste de opp. Men er et ur som får masse armtid.
 
Et siste bilde av Cockpiten før den får ny eier :)

IMG_2503.jpg
 
Skuddårsdag i går og jeg må kaste vekk 7 sekunder av min dyrebare tid på å stille datoen i dag. Aaargh - her trengs perpetual calender!
bilde-89.jpg
 
Siste innkjøp...

Hadde lovet meg selv å slå til på denne om det dukket opp for en grei penge...

Et godt inntrykk av en stor og massiv klomp! Er også glasslokk bak, og jeg tror ikke jeg ser på en ETA 7750 her, kanskje noen vet hvilket verk det er?

2012-03-01135504.jpg


Med en vanntetthet på 300m passer den fint til vinterferie i Bergen. Vått, grått og mildt hele uken, sukk...
 
Hadde lovet meg selv å slå til på denne om det dukket opp for en grei penge...

Et godt inntrykk av en stor og massiv klomp! Er også glasslokk bak, og jeg tror ikke jeg ser på en ETA 7750 her, kanskje noen vet hvilket verk det er?


Movement: Automatic, ETA caliber C01.211, 15 jewels, 21,600 vph.


lemania5100.jpg
 
Klassiker på meg i dag.
Merk nos remmen. Kjøpt av urmaker i Geneve. Produsert på 70-tallet. Gir uret en ekstra dimensjon av tidløs skjønnhet. :)

88d3e47a.jpg