Dagens klokke

Pannekake på omnifuel må absolutt prøves:) hva slags brennstoff bruker du? Har bare prøvd vanlig gass jeg, men har handlet inn bensin, er det mye klin iforhold eller?

Chalshus har en god oppskrift for fyring av primus med bensin. Null klin med bensin igrunn, så lenge man ikke kløner det til og velter flasken når den står uten kork ;) Jeg bruker også miljøbensin. Det er en del lumske tilsetningsstoffer i vanlig bilbensin, men det kan brukes i korte perioder også. Vil anbefale deg å bruke miljøbensin, fordi det er tilnærmet luktfritt og mye sunnere :) I tillegg gir flytende drivstoff mye høyere effekt i kaldt vær, spesielt når gradestokken kryper under null.

Er superfornøyd med Omnifuelen min. Beste primusen jeg har hatt noen gang!
 
L1030794.jpg



Lenge siden jeg har brukt denne nå. Må over på gummi asap.
 
Takk for godt svar fra dere begge:)
Har handlet inn den grønne 4 literskanna med miljøbensin fra Statoil jeg også! Han i butikken sa at det er mye mer renslig med å bruke gass, men litt av greia for min del var å kunne bruke noe annet enn de gassboksene, de koster jo skjorta!

At det et mer styr med bensin gjør meg ingen ting, bare kos, bruker jo den kun når jeg er på tur, så da er det bare morro å holde på litt! Det eneste jeg var redd for var at det skulle bli masse sot og rengjøring.
 
Æsj, folk må slutte å poste bilder av expl 1 synes jeg, jeg holder på å spare til en sub-c!

Fra tull til alvor, nydelig klokke, jeg synes den bare blir penere og penere for hver gang jeg ser den, så utrolig clean og elegant, er det 36mm du har?

Det er en Explorer 36 mm. - den virker overraskende stor i forhold til hva jeg hadde forventet. Tanken var vel at jeg skulle la madammen bruke den, men den planen har gått i vasken. :D
 
Submarineren tilbake på armen etter 1,5 uke hos AD. Smilet om munnen min er nå så bredt som det er fysisk mulig å være. :D

IMG_0849.jpg
 
Submarineren tilbake på armen etter 1,5 uke hos AD. Smilet om munnen min nå er så bredt som det er fysisk mulig å være. :D

IMG_0849.jpg


Ja da fikk du kjent litt på følelsen på om dette var rett klokke,eller om den ble en flipper !!!!
Du var jo litt usikker ved unboxingen.....men ser ut som du er i mål nå;)

Mvh
Timebandit
 
Jepp, å se hvor mye du savner klokken når den er borte på service/reparasjon er en god måte å finne ut i hvilken grad den er en "keeper" eller ikke. Denne har definitivt blitt savnet masse - det er rett og slett utrolig digg å ha den på armen igjen. :)