Dagens klokke

Lite kreativitet på klokkefronten om dagen, samme klokke med OEM rem;)

5907270f-1e78-fe27.jpg

alt for lenge siden jeg har postet en dagens
så med helt ny klokke på armen sjanser jeg med å legge ut tre bilder på rappen:)
takk til christianN for en flott handel:D
DSC01042.jpg

DSC01045.jpg

DSC01047.jpg

Helt rått agazziz. Kortere Lukkertid/blink på blitz vil hjelpe deg på skarpheten du etterspør!

Takk så mye. Godt å høre det fra deg.:)
Dette bildet er tatt med lukker 1/1600, selvfølgelig uten blitz, og har prøvd enda kortere men tror ikke det er lukkertid som er problemet. Det er fokus som er vanskelig (i tillegg til lyssetting, timing, refleksjon, billig fjernutløser, fotograf...:)). Brukte manuel fokus. Senker klokka der jeg vil ha den, fokusere, og så prøver jeg å slippe den på samme sted. På grunn av dårlige lysforhold måtte jeg bruke stor blender og da blir det lite dybdeskarphet. Klokka endrer litt retning når den treffer vannoverflaten og da blir det rene lotteri. Har tenkt å prøve det igjen ute en dag med mye sol så jeg kan bruke høyere blender og kanskje cpl-filter.
Uansett, er taknemlig for alle tips.:)
Takk til alle dere andre og.(Raymond75, Boro, Tore, jonasb, Sponon);)

Jeg ville prøvd med to glassplater nede i vannet så du får en sluse og slippe klokkene ned mellom, det vil være letter å justere fokus og vinkelen på klokkene da. Ellers synes jeg bildet var dødsbra!

Helt rått agazziz. Kortere Lukkertid/blink på blitz vil hjelpe deg på skarpheten du etterspør!

Dråpene er rimelig skarpe, så det er nok mest å hente på å lukke ned blenderen på akkurat dette bildet, men det går ikke i dagslys.

Blitz har ekstremt kort eksponering i forhold til lukker, så da kan du fryse det meste. (Bare pass på minimalt med strølys og/eller rask sync, dvs blitz-lukkertid.) Det betyr igjen at du har nok lys til å koste på deg en ganske liten blenderåpning, så er det problemet løst. Selvsagt avløses det av et nytt problem, nemlig at god lyssetting med blitz krever skills, erfaring og ofte mer utstyr enn du har. Men generelt sett er blitz din venn til slike actionshots. Dagslys er ikke det med mindre du har svinedyrt spesialutstyr.

En nydelig klassiker!:D:D

Takk ;) Sikret meg nettopp Isomakas andre DJ til en kamerat. Kjøpte denne også av han. (Goodguy!) Min er fra ´65, hans fra ´81. Ble litt misunnelig når han hadde høyere beat rate, hack, quick-set dato og dobbelt så fete lugs. Et blikk på kanten av pie pan-skiven kurerte misunnelsen.