Dagens klokke

Starter helgen med Rolex Explorer og litt snacks.

IMG_0960-1.jpg

For et bilde Tore, utrolig tøft. Skulle jeg klart noe sånt hadde det sikkert tatt meg flere uker med intens fotografering :p Også poster du dette i dagens, jeg er dypt imponert :)

Takk for det. Det er selvsagt tuklet litt med, men tar bare ett minutt. Oppskriften er som følger:
Finne en fin baklysrefleksjon, 3-4 håndholdte dobbelshots. Tar alltid doble når det er håndholdt, det blir nesten alltid ett skarpt og ett uskarpt. Inn i lightroom, finne det beste, croppe ned siden det ikke var tatt med macro, vekk med farger, opp med kontrast, litt ekstra ned med mørkeste toner, legge på litt vignettering fra senter og ut (lysfall mot hjørnene). Thats it.

Prøvde å gjøre litt som du sa Tore, ble sånn greit fornøyd til å være første gang i lightroom :p Men tror jeg må lære meg ganske mye mer om lyssetting.
Men dette har i hvert fall vært dagens klokke for min del.

IMG_9504.jpg

alltid ett jubileum

20120413_205917.jpg

har holdt meg til palmer og sol i spania siden januar 2011, festinaen var enn greie som kom ut av utstillings vinduet , vell inn til urmaker og vips noen kroner fattigere,, men belli boze hjelper.

Prøvde å gjøre litt som du sa Tore, ble sånn greit fornøyd til å være første gang i lightroom :p Men tror jeg må lære meg ganske mye mer om lyssetting.
Men dette har i hvert fall vært dagens klokke for min del.

Ikke gæli det der :)

Som du sier må lyssettingen være bra, det kan du ikke gjøre noe med i LR, men ved å ta flere bilder i ulike vinkler blir det utrolig mye lettere å finne bra lys siden det alltid ser annerledes ut på bilde enn i virkeligheten.

For ikke å gå helt OT her, så poster jeg innstillinger før og etter i fototråden, så kan du se, men de er jo ikke universelle, kommer selvsagt an på utgangspunktet.