Dagens klokke

Ufortjent lenge siden denne har fått litt wristtime!

_MG_0177_zps79b18c0f.jpg
 
Hva er historien bak denne klokken? Og har du varmesveiset reimen selv?

@Olando
Vet ikke noe mer enn at disse klokkene ble gitt i gave til statsråder og høytstående militæreledere i Emiratene.(united arab emirates)UAE, derav logoen. Jeg kjøpte den siden jeg synes det er en kuriositet og gjør klokken litt mer spesiell.

Jess, jeg klippet bort en liten del av remmen, bøyde over og brukte et loddeverktøy til å sveise. Synes resultatet ble ganske bra til å være første forsøk :)
 
Redigert av en moderator:
Da ble det et tidlig klokkebytte - Seiko SKX009 ute og lufter seg på svart nato i det som kun kan betegnes som vårvær!
God helg alle sammen!

1E19067B-094C-4886-AAE1-EBE3E80EBA01_zpszuex6x03.jpg
 
@Olando
Vet ikke noe mer enn at disse klokkene ble gitt i gave til statsråder og høytstående militæreledere i Emiratene.(united arab emirates)UAE, derav logoen. Jeg kjøpte den siden jeg synes det er en kuriositet og gjør klokken litt mer spesiell.

Jess, jeg klippet bort en liten del av remmen, bøyde over og brukte et loddeverktøy til å sveise. Synes resultatet ble ganske bra til å være første forsøk :)

Ja den gjør virkelig klokken! Har aldri kikket mer en en gang på bilder av datejust men denne var virkelig kul! Og reimen så helt smashing ut, knall kombo!
 
Redigert av en moderator:
Ja den gjør virkelig klokken! Har aldri kikket mer en en gang på bilder av datejust men denne var virkelig kul! Og reimen så helt smashing ut, knall kombo!

Mange takk @Olando! :)
Synes Datejust er en undervurdert modell. Den er riktignok 36 mm, men den gjør mye ut av seg. Her har selvsagt skive mye å si, da noen kanskje er litt kjedelige.
Jeg slår et slag for at det ikke (ene og alene) er en gubbeklokke!
 
Redigert av en moderator:
Dagens, en helt fersk Tag Heuer Carrera 1887. Halvveis inhouse, 41mm, og en nydelig hvit skive. Absolutt mye som stemmer med denne klokken. I tillegg er det hockey på tv, og jeg har perm. God helg, med-asylanter.

DSC_0235_zpse498d25f.jpg