Dagens klokke

Helt rå den Paneraien Timely!

dbf694b3.jpg

Fortsatt god helg!

Dette er vell en Panerai "California dial" om jeg ikke tar helt feil(kan være homage, jeg er ikke helt oppdatert på panerai). Modell nummeret er vell 00249

249 stemmer nok veldig bra, med mindre det har skjedd noe drastisk de siste ukene er det heller ikke en homage.

Jeg har selv hatt den oppe til vurdering, men som den merkehora jeg er liker jeg det nok litt mer flashy. Vet at det er en til her på sonen, hadde vært kult å prøvd den. Så om han som kommer på NURK på mandag med ny Rolex kunne tatt med sin 249 hadde jeg blitt glad (Petter)

Var innom den lokale klokkepusheren i dag og han "bare måtte" vise meg noe han holdt på med inne på bakrommet.
Mannen må tydeligvis ha litt peiling ettersom han tar service for flere "urmakere" i Oslo og ellers i landet.

Sikkert flere her inne som kjenner igjen dette nydelige urverket. Dessverre hadde jeg kun mobilkamera.

003-10.jpg

002-6.jpg

Min gamle flamme, var eneste klokke og hverdagsbeater i åtte år! :)

Virkelig en klokke å bli glad i! Har gjort mye ufint mot denne klokken, er eldre og mer fornuftig nå, men for ti år siden la jeg denne utendørs i 30 minusgrader over natten, for så å droppe den direkte oppi en nykokt kopp te... :eek: :oops: for å "etterprøve" markedsførernes påstander om at denne klokken skal tåle temperaturendringer fra -100 til +100 i løpet av få sekunder under "utendørs" arbeid i verdensrommet. At glasset ikke sprakk er et under, men klokken er fortsatt god som gull etter tusenvis av "rystende" sykkelturer på sti og downhill, samt mye dykking og generelt "misbruk"... :)

Fortis Official Cosmonauts Automatic Day Date - ETA, 200m, beste antirefleks jeg noensinne har sett på en klokke. 6-7000 kroner ny, anbefales!

Skitt happens når skogen er bløt. :rolleyes:

Koser meg med grailen min. Blir bare bedre og bedre.

For info: bezel er off center pga tidtaking av kyllingen som soler seg i ovnen :) Snart ferdig.

54ca65e1-63e1-d576.jpg