overraskende grei kvalitet på buktas billigste varianter
Redigert:
Spiderstraps med syskarp spenne. Reim kjøpt av min gode venn @Bestiarara78
Spenna fra en kar i Australia
Strap er laget av Pirate's Straps i Genova, Italia. SuperflinkHaireim av ukjent leverandør, kanskje noen kan hjelpe? Di Stefano spenne. Litt artig med den spenna er at det er screw-in fra begge sider og faset spor til reima. Fasen gjør at den bygger meget lavt og er meget god på hånd, kan sees på første bildet.
Denne tråden passer bra. Jeg har fått ny skinnreim til Ollech & Wajs, i dag faktisk. Dette er en Hirsch Liberty som jeg synes passer veldig bra på en klokke som er vrien å få til å bære pent. Det er bare Nato fra Toxic og denne som virker som de passer bra til en kasse med hornene omtrent midt på. tynne "vintage" er en dårlig match her.
Vis vedlegg 28118
De kritiske ser at avslutningsstingene butter mot hornene, men det kan jeg leve med. Nå er det bare å gå den inn så blir dette bra.
Til tross for, eller helst på grunn av at Hirsch er en "kjedelig" stor fabrikk som leverer alt innen klokkereimer opplever jeg at kvalitet, materialer og design er helt på høyden.
Lars Birger
En må som regel "gå" inn skinnreimer en stund før de blir myke og behagelige. Tiden det tar avhenger litt fra produsent til produsent og modell til modell. Håper den blir mer behagelig snartJeg skal moderere det positive førsteinntrykket litt.
Reima hadde veldig skarpe kanter på innsiden. De hadde hatt godt av å fases av litt i produksjonen. Jeg har fettet den opp med sadelfett og bøyd og tøyd litt for å myke opp læret. Det har blitt bedre, men det som ikke er like bra er at sømmen nå fremstår som ganske løs. Læret er derimot komfortabelt men holder fortsatt på fasongen så klokka bærer fortsatt pent og komfortabelt.
Lars Birger
Lekker den reima med deployanten der