Dagens reim

Bond NATO på Sub no-date eller SD er min favoritt! Men syns også det funker på Daytona:
IMG_7697.JPG
 
Hehe, den remmen lagde jeg vel for en god del år siden ja, og har vært gjennom minst tre eiere før deg så vidt jeg vet @Qwestern Så veldig hyggelig å se at selv gamle kreasjoner blir brukt og verdsatt ;) Tror nok dog ikke jeg har tid til nevneverdig med skinnarbeider igjen dessverre :confused:
Er vel bedre å si at det var her den endte opp kompis ;) Godt de tidligere eierne har brukt den pent og "gått" den inn.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nessuno79
Dagens er en av de første reimene sonens @Nessuno79 har lagd. Han er for tiden en pensjonert reimmaker, men muligens vil å fylle boksen hans med meldinger, få han til å krype ut av skallet. Reima er av formidabel kvalitet og bygd opp på en solid måte. Spenna er 24mm med springbars av ukjent leverandør, kanskje du @Bestiarara78 har noe å tilføye her og, siden du vet alt liksom ;) Kvaliteten er iallefall god, selv om jeg er fan av screw-in på mine spenner

Beklager men spencer er ikke min sterrate side ;)

Men prøv August Shop-Buckle på Facebook.
Han produserer GPF spenner med screw-in. De er vanligvis sydd ;)
 
Dagens er den originale tunnel strapen som fulgte/følger med 233. Denne er forbeholdt 233 og kan ikke bestilles etter hva jeg har hørt. Min er fra 2006 og tør dessverre ikke bruke den. Den går nok i arv eller begraves med meg ;) Spenna er nok en herlig Greg Stevens spenne med brushed pvd coating. Kan ikke uttale meg så mye om reima ettersom jeg som sagt ikke tør bruke den :( Tror den er produsert før Hirsch tok over reimproduksjonen, ettersom den føles helt annerledes og er bygd opp på en helt annen måte enn de andre OEM reimene jeg har
4Cn83O4.jpg

3JazONA.jpg
 
Bond nato fra BluShark. Denne modellen er ganske så tjukk til å vere nato, men det var av den grunn eg kjøpte den. I starten kjentes den veldig stiv ut og den vart sittande laust, men etter eg fjerna den "ekstra" biten som går under klokka vart passformen perfekt, og den vart ikkje sittande så høgt på håndleddet. Stort og solid hardware, har brukt den i rundt eit halvt år nå og det er minimalt av utviding i hola så eg vil tru at den vara lenge. Eit minus er at alle trådene og hola er smelta som fører til mykje stikking i starten, men etter man har gått over med ei god saks så er reima knall. Sjølv om den kan kjennes litt stiv ut er den framleis mjuk, minner veldig om eit setebelte :)
20170223_195254.jpg

20170223_195057.jpg
 
Dagens er en herlig sak fra Di Stefano med en grei+ 24mm spenne fra Ebay. Myk men krafig reim av god kvalitet. Mange har hatt glede av denne før meg, så det er sikkert godt for den å pensjonere seg og ha sine siste gode dager og få sitt siste hvilested hos meg ;)
zRkGi8S.jpg

QiJJXkF.jpg
 
Denne tråden vil aldri dø ut! @Qwestern har jo enda ikke begynt på selve samlingen!

Gleder meg til hva du finner på imorgen;)
Har et par til på lur. Hjelper på med fantastisk service nok en gang hos Bjerke med videre utviding av samlingen ;)
oUuON17.jpg


Dagens er gårsdagens nyankommede OEM Submersible strap på @Olando børstet pvd spenne. Herlig gummi og mye mer elastisk enn den som følger med originalt, absolutt verdt penga. Bjerke leverte raskt og til god pris som alltid :)
9CuLhtl.jpg

NEhFqHv.jpg
 
Dagens er en reim fra Vintage G. i semsket skinn på 22mm børstet stålspenne. Overtok denne i svært myk og godt patinert tilstand med manglende keeper. Godt reima er kort :) Vintage G. leverer god kvalitet til en rimelig penge, men er tunge å gå inn ettersom de er svært stive i starten
JpQEKfW.jpg

rIxfA0H.jpg
 
Dagens er fra cheapest nato straps. Vet ikke helt hva jeg skal kalle den ettersom den er todelt. Siden jeg ikke er noen stor nato fan, tross full skuff, er dette et fint alternativ. Kvaliteten er så som så, men hva kan en forvente av stoffreim til under hundrelappen. Behagelig bærekomfort og den veier nesten ingenting
meTd7HO.jpg

q6Xb7a7.jpg