Dagens sko!

Noen som har tips på nettbutikker som selger randsydde sko, som har nettside med priser i NOK osv.?
Har kvittet meg med nesten alt nå, og har bare 3 par randsydde sko. Et par pensko, et par Red Wing, og et par spasersko. Tricker's henger det litt dårlige vibber over etter å ha kjøpt feil str. to ganger, så jeg vil bare sondere landskapet litt. Neste gang jeg er i England vil jeg dra til Trickers-butikken.

(også veldig rastløs, vil ha kjekke sko!!!)
Hvilken prisrange snakker vi?

Ca. Engelsk brukskvalitet, la oss si makspris Trickers, foretrukken pris Barker?

Vet om div. Spanske, men de jeg har plukket opp i bruktbutikker har kjentes ut som om hælkappen er forsterket med noe plast.
Ikke sikkert dette er det du hadde sett for deg...:

• Liker
Reaksjoner: mr.quick
Ca. Engelsk brukskvalitet, la oss si makspris Trickers, foretrukken pris Barker?

Vet om div. Spanske, men de jeg har plukket opp i bruktbutikker har kjentes ut som om hælkappen er forsterket med noe plast.
Har du sett på disse? Se f.eks. derbiene.

NB! Har ingen erfaring med dette selv så kan ikke gå god for det. Men har en kompis som er fornøyd.
Så bare et tips du kan se på;)

• Liker
Takk for forslag! Blir skostudiestund i kveld.

@andres - Jo! Det er veldig aktuelt, men må prøves på fot. Har svært høy vrist og pleier miste følelsen i tærne om jeg i det hele tatt klarer trø meg nedi en penny loafer.

Takk for forslag! Blir skostudiestund i kveld.

@andres - Jo! Det er veldig aktuelt, men må prøves på fot. Har svært høy vrist og pleier miste følelsen i tærne om jeg i det hele tatt klarer trø meg nedi en penny loafer.
Jeg ser de fleste butikkene i Norge satser på egne merkevarer i stedet for kvalitetsprodusenter fra Storbritannia - iallefall i det rimeligere segmentet.
Jeg ser Care of Carl har både Trickers, C&J, Sanders og Paraboot. Det er alle mye sko for pengene, selv om jeg synes C&J etterhvert blir litt for dyre i forhold til hva man får.
Gratis frakt og Evt retur. Mye Sanders på 40% rabatt. Sanders synes jeg er hakket bedre enn loake men nivået under Trickers. Dog lenge siden jeg var på fabrikken.

Hva er det du er misfornøyd med? Har tidligere handlet sokker hos Mes Chaussettes Rouges, tror jeg endte opp med Bresciani. Det var skuff. Og som tidligere nevnt i tråden har Falke vært katastrofe. Palatino er jeg enig leverer varene.
Misfornøyd er jeg ikke, jeg konstaterer bare at ullkvalitet, finish og sømmene ikke er på høyde med de beste. Og det er helt naturlig, prisen tatt i betraktning. Jeg er bare usikker på om de kommer til å holde seg lenge nok.

• Liker
Reaksjoner: Thorvald
@stefanravnanger Takk for tips! Har du noen formening om Paraboot? Jeg synes stilene er helt fabelaktige, men alt som er å anse som "i vinden" er jeg skeptisk til. Jeg så en Avoriaz i en lokal butikk, og den hadde skikkelig X-factor.

@stefanravnanger Takk for tips! Har du noen formening om Paraboot? Jeg synes stilene er helt fabelaktige, men alt som er å anse som "i vinden" er jeg skeptisk til. Jeg så en Avoriaz i en lokal butikk, og den hadde skikkelig X-factor.
Paraboot er et av mine yndlingsmerker. Jeg har 5-6 par nå, og har solgt unna sikkert 5 par.
Har solgt de da jeg drev egen butikk.

I Japan har det vært hipt lenge. Paraboot har blitt hipt også i Norge. Det er noen nye agenter i Danmark som styrer skandinavia nå. De pusher Paraboot på en annen måte enn forrige agenten, og jeg regner med at de kommer inn i flere motebutikker.
Det gjør seg for Paraboot som helt ærlig er en produsent som utelukkende lager styggkule sko. De har ikke en eneste modell som er pen - allikevel elsker jeg dem.

Avoriaz er en bra vinterstøvel. Kona brukte sine både over Besseggen og opp Trolltunga, selv om det ikke egentlig er fjellstøvler.
Stort sett er Paraboot beksømsydd og laget i sterke skinn som tåler vann godt. For meg er det hovedsakelig sko jeg bruker når det er drittvær og jeg går kledd casual.
De er også komfortable å gå med, med en veldig myk gummisåle.

Anbefales på det varmeste.

Kvaliteten på en Avoriaz er den folk tror de skal få når de kjøper Diemme.

Litt morsomt å lese om Paraboot som "i vinden" for meg som vokste opp ikke så langt fra fabrikken. Michael modellen var veldig hipt på 80-tallet og jeg hadde et par Chambord som student som jeg ikke klarte å ta livet av, de gikk i arv til et familiemedlem. Paraboot kan også lage ting med litt mer finesse : rundt 1990 hadde John Lobb en modell som het Bergen ( norwegian stitch selvsagt), den var sterkt inspirert av Weston Chasse men med gummisåler, Lobb fikk faktisk Bergen produsert hos Paraboot.

Adelaides fra Septieme Largeur i dag. Brukes ekstremt sjeldent da de ikke er superkomfortable :)
IMG_8802.jpeg

Litt morsomt å lese om Paraboot som "i vinden" for meg som vokste opp ikke så langt fra fabrikken. Michael modellen var veldig hipt på 80-tallet og jeg hadde et par Chambord som student som jeg ikke klarte å ta livet av, de gikk i arv til et familiemedlem. Paraboot kan også lage ting med litt mer finesse : rundt 1990 hadde John Lobb en modell som het Bergen ( norwegian stitch selvsagt), den var sterkt inspirert av Weston Chasse men med gummisåler, Lobb fikk faktisk Bergen produsert hos Paraboot.
Visste ikke at Paraboot har laget sko for Lobb. Er klar over Heschung i nyere tid, og Heschung er for meg en litt mer feminin og penere versjon av Paraboot - på godt og vondt.
En del av bootsene på hjemmesiden til Lobb har så mye Heschung at jeg lurer på hvor grensen går for å kalle noe Made in England. Er og blir bare udokumenterte spekulasjoner og konspirasjonsteorier :mrgreen:

• Liker