Alt dette tullet med Tricker's-skoene har fått meg til å lese mye mer om størrelse, og motvillig innsett at sannsynligvis er nesten alle skoene jeg har for små. Det hele started da jeg kjøpte mitt første par med randsydde, et par svarte Barker-støvler. Jeg hadde absolutt ingen kunnskap annet enn at "sydde sko varer lengre og holder bedre kvalitet". Hva det gjaldt størrelse var jeg av den oppfatning av man skal ha strammest mulig, så lenge det er plass foran forerste tå. Skinn går seg jo til, og alt det der.
Snublet over disse hos skoforhandler, stilte div spørsmål om størrelse, følte meg trygg i at nå var jeg i det rette spor.
Gikk med disse både i Mexico, California, Seattle, Canada, og mer. Patinaen er helt perfekt, gikk en tur med dem i går hvor jeg innså at sånn her ser jo alle de kule bildene på Instagram fra Japan ut.
Sukk, men lilletåa trør faktisk på utsiden av innersålen. Storetåa gjør også det, i mindre grad Jeg vet ikke hvordan jeg ikke har fått med meg det før. Jeg har lært litt om støtte, og det kjennes ikke helt riktig ut med disse kontra det andre paret jeg har, i samme lest, som er en str. større.
Sentimentalverdien er jo stor med det første randsydde paret, og som allerede har vært voldsomt mye brukt og vært en del av vesentlige opplevelser, som å gå seg vill i skauen i California.
Slik så de ut da jeg kom tilbake til sivilisasjon.
Sånn er det visst å ha en hobby:
Steg 1: Lære
Steg 2: bruke masse penger
Steg 3: lære mer
Steg 4: oi, jeg har tabbet meg ut
Steg 5: Bruke samme mengde penger igjen!