Dagens trening

Har begynt å trene

Gikk opp fra 80 til over 100. Love handles og full pakke. Feit.

Sykler og første løpetur igår. 5km på 39min... Sykler i snitt 100km i uka.

Begynner å snurpe seg inn sakte men sikkert. Bruker runkeeper på iPhone. Funker gullfint

Det er nesten så jeg kan skrive +1 på hele innlegget.

Begynte å trene på forsommern igjen. Herregud så dum jeg var som slutta.

Ble tre styrkeøkter forrige uke, mandag, onsdag og søndag. Ser jeg har potensiale for forbedring. Ble dog 100 push ups på fredag fordelt på 4 set, 40-30-20-10. Pers på 51 strake push ups.

Kjørte rygg og nakke i går, damn, den markløften tar på kroppen. I morgen blir det bryst og tri.

Kun to økter forrige uke pga travelhet på jobb + fest fredag + sykdom. De to siste uten sammenheng :p

Bra tråd! Ble 5km på mølla på 25min ca, så ikke noe ræcerfart i dag. Med påfølgende crossfit økt med hovedvekt på turkish Get up og snatches. Sikkert gresk for de fleste men, hehe:)

Siste styrkeøkt på et par uker idag:evil:
5x5 med 75kg i benken og 3x8 med 26kg i skråbenk med hantler må jeg si meg fornøyd med.:)

Bra tråd! Ble 5km på mølla på 25min ca, så ikke noe ræcerfart i dag. Med påfølgende crossfit økt med hovedvekt på turkish Get up og snatches. Sikkert gresk for de fleste men, hehe:)
Du bruker kettlebells på turkish get up eller? Fin øvelse det for hele kroppen.

Selv skal jeg prøve meg på MMA trening senere idag, men er knall stiv i beina etter søndagens kuleløfting og kickboxing, så må nok tøye og varme opp litt først.

Akkurat ferdig med dagens bryst- og tri-økt. Tungt, men godt.

Benkpress.
5x70 kg
5x75 kg
5x80 kg
4x80 kg - Klarte ikke den siste gitt

Negativ benk i smith
7x60 kg tre ganger

Flyes med mantler
7x12 kg 2 ganger og 7x15 kg

Positiv benk i smith
6x60 kg
6x60 kg
7x60 kg

Tricep cabel pushdown
7x70 lbs tre ganger

Overhead bar press (liggende tri)
7x15 tre ganger

Sittende franspress
7x 15 kg tre ganger

Hvilken rekkefølge skriver man det egentlig i? Kilo og så antall reps? hmmm

Antall reps etterfulgt av kilo er det vanlige, så fortsett som du gjør.

Splitten du viser til på side1 krever mye tid, så i skole/arbeidsåret føler jeg personlig at det er lettere å få tid til et fullkropp-program 3 ganger i uken, så kan du gjøre litt kondisjonstrening på hviledager. Prøvde meg på en splitt selv for en stund siden, men fikk ikke tid til å gjøre det regelmessig 5 ganger i uken og begynte å skyve på treningsdager. Og begynner du å utsette treningsdager i en splitt så bør man tenke på å skifte program.

Fullkropp er mye enklere å klemme inn i travle dager. Bare et tips, programmet du kjører ser finfint ut det. ;)

Slitsomt med så mange sett på hver muskel (som Mathfjeld), men slik må det vel være når det er 5- eller 6-splitt. Selv har jeg i det siste klart å dytte inn 4-5 økter i uka, ofte inn i mellom på jobb, men det er supereffektiv turbotrening. Kun 2- eller 3-splitt, og bare 2 sett på hver muskel, av og til supersets. Da blir det ikke stort mer enn halvtimesøkter, og det har jeg akkurat tid til. Slit mens det står på, men ferdig så fort at motivasjonen ikke er noe problem. Merkelig nok ser jeg ut til å ha like mye nytte av dette som da jeg brukte dobbelt så lang tid på treningen.

Gutta, jeg har vært superlat i seks måneder nå. Begynner for fullt når flytting osv er ferdig.

Hva med denne ideen;
Dere hardbarka mosjonister legger ut treningsprogrammene dere har brukt/bruker. Så kan vi dødelige ha noe konkret å jobbe med:)

Om det er noen som har noen form for kostholdsplan også, er det kjempeinteressant:)

Morna!

Jeg trener ca. En halvtime pr. Økt, med unntak av bein, som tar lengre tid. Stort sett så tungt som mulig. Pr. Nå er jeg i ekstremt dårlig shape ala tynnfeit... Legger vekt på tunge basisøvelser for å bygge volum. Målet er å komme tilbake til fjorårets form :)
sy6a7eze.jpg

He he! Tatt av for anledningen.. Men her er et med Super Avenger. Den ble ganske stor når jeg gikk ned 15 kg :)
u4uregum.jpg

Første MMA trening gjennomført og jeg har lært å sette en armbar. Tror nok jeg skal komme meg ut av Elexia og begynne med dette isteden :)

Imponerende Wolla! Fit som f.

Ble styrketrening i dag. Nå poster jeg et siste bilde i denne tråden og deretter stenges den for bilder...(OP`s prerogativ).

obese-man-calendar.jpeg

:D

Skikkelig definert mage Mikke, den "popper" jo skikkelig!

@Wolla: Ripped som F, godt jobba!

Første MMA trening gjennomført og jeg har lært å sette en armbar. Tror nok jeg skal komme meg ut av Elexia og begynne med dette isteden :)

Her burde det komme inn enten Schwarzenegger med tommelen opp eller Ben Stillers karaktere i Starsky&Hutch som sier Do It!!
(trener du i Oslo? Frontline?)

Ps. Grattis med godt gjennomført regime Wolla!