Chateau Talbot 2018 er nyyydelig. Absolutt ikke for ung - kraftig og delikat.
Håper du ikke drikker opp samlingen i år. 2018 er et særdeles godt vinår for Saint-Julien og blir utvilsomt bedre ved lagring. Drikkevinduet for denne er 2028-2042+.
Saint- Julien 4 Grand Cru Classé
2018 Château Talbot
MAR 19 Ruby. Blueberries, anise, floral, scented, elegant nose, refined. Fresh acidity, ripe tannins, blueberries, anise, some spices, detailed, firmer finish, long. 92-94
C. Byklum.
Kveldens flight. Lucien le Moine BR og Teeter Totter var overlegneVis vedlegg 285059
Personlig synes jeg den er ganske tilgjengelig allerede, men når det er sagt så er jeg ganske glad i ung Bordeaux til et godt stykke kjøtt f.eks. Har helt sikkert godt av å ligge 5-10 år til, men jeg ville kjøpt meg en txogitxu på Annis og åpnet en flaske til helgen@Golfballen Hvordan var Dame de Montrose? Har en kasse 2016 (vår bryllupsårgang) liggende, men ikke prøvesmakt enda…
Pappaperm er en fin tid, som de sierHar ekstremt sjelden mulighet til å stå i fysisk kø. Prøver meg på nett i morgen.
Helt bingo det der.. hva fikk du tak i?Plass 2783 i køen, så Krug og Winston Churchill var bare å glemme. Fikk derimot plukket litt andre godbiter. «Trøstehandelen» ble dyrere enn den opprinnelige planen.
Helt bingo det der.. hva fikk du tak i?
Det skader ikke å dele litt bilder med oss andre.Altså, vi snakker ofte om
«Case Candy» og flotte bokser på klokker, men Dom Perignon P2 kom altså i en enormt flott boks med stål»dør» og en sekk av fløyel utenpå. La Grande Dame i en fancy boks designet av Yayoi Kusama, OG den har en roterende boksåpning - rene tivoliet. For meg som er over middels design- og kunstinteressert, så var dette herlige bonuser.
Det skader ikke å dele litt bilder med oss andre.
Enig i at det er en meget bra vin, men i grenseland av hva jeg vil kalle value...Au Bon Climat sin «standard» PN er veldig god. Denne er on a whole nother level. Ligger langt inne å si at en vin til 430kr er bra value for money, men dette var fryktelig mye vin for pengene!
Vis vedlegg 286473