Fjerde flasken av 2016 Clos des Brusquières Chateauneuf-du-Pape.
Håper denne flasken er like god.
SN kommer. Jeg lover!
Håper denne flasken er like god.
SN kommer. Jeg lover!
Vel, jeg er så enkel som at jeg foretrekker chardonnay, og søker ofte etter fat og frukt på Polet. Foretrekker fat/vanilje/smør siden jeg liker de med en kraftigere smak.Etter en lengre periode (år) med å finne ut av ulike whisky jeg virkelig liker, så var det vinens vidunderlige verden som en stund har vært utforsket. Har kjøpt rødvin sporadisk i mange år, men ser at når man øker kunnskapsnivået og smaker en del - så sirkler man inn hva egen gane foretrekker.
Jeg har funnet noen smaksfavoritter innen rødvin, hetvin, champagne - men hvitvin og rosévin sliter jeg å få fotfeste med. Nå er det ikke sikkert at hvitvin er min greie, eller at jeg ikke har lett godt nok og smakt nok. Det er plausibelt at siste er tilfellet.
Denne tråden har overvekt av rødvin, og det at hvitvin og rosé ikke er like representert, kan jo være en indikasjon at jeg ikke er alene med å lete etter en "god" hvtvin og rosévin.
Så - for å holde tråden inspirerende og nyttig - og tør jeg si fri fra mobbing - hva er gode identitetsmarkører for et søk etter hvitvin og rosévin dere benytter?
La oss ta hvitvin først. Alle gode konstruktive tips som er verdt å forfølge mottas med takk.
Etter en lengre periode (år) med å finne ut av ulike whisky jeg virkelig liker, så var det vinens vidunderlige verden som en stund har vært utforsket. Har kjøpt rødvin sporadisk i mange år, men ser at når man øker kunnskapsnivået og smaker en del - så sirkler man inn hva egen gane foretrekker.
Jeg har funnet noen smaksfavoritter innen rødvin, hetvin, champagne - men hvitvin og rosévin sliter jeg å få fotfeste med. Nå er det ikke sikkert at hvitvin er min greie, eller at jeg ikke har lett godt nok og smakt nok. Det er plausibelt at siste er tilfellet.
Denne tråden har overvekt av rødvin, og det at hvitvin og rosé ikke er like representert, kan jo være en indikasjon at jeg ikke er alene med å lete etter en "god" hvtvin og rosévin.
Så - for å holde tråden inspirerende og nyttig - og tør jeg si fri fra mobbing - hva er gode identitetsmarkører for et søk etter hvitvin og rosévin dere benytter?
La oss ta hvitvin først. Alle gode konstruktive tips som er verdt å forfølge mottas med takk.
Er det Ch.Dudon?En liten overraskelse på freddan
Vis vedlegg 186823
Filmene som endret vinbransjen
Trenger du påfyll på skjermen og i glasset? Her er vinfilmene som enten har endret et lands vinproduksjon eller hva vi drikker.www.dn.no
Hva med denne? Sett filmen, og kjenner du til historien hvordan Yankee-wine gruste Franske viner?
Kan bekrefte at dette er en nydelig film!