Ekstrem overvekt av rødt i kjelleren.
Snart sommer, tenkte fylle på med eindel kvitt. Tar imot tips.
Jeg postet en riesling tidligere. Den kan du trygt hamstre, om du tåler litt sødme.
Budsjett?Ekstrem overvekt av rødt i kjelleren.
Jeg postet en riesling tidligere. Den kan du trygt hamstre, om du tåler litt sødme.
Takk. Pleier bestille de under 500. Men unntak skjer...Budsjett?
fikk denne servert forrige uke. Hands down beste hvitvinen jeg noen sinne har smakt.
Vis vedlegg 286789
Hvis vi snakker litt mer «normal» prisklasse er jeg svak for følgende:
Au Bon Climat Santa Barbara Chardonnay
Tyler Chardonnay
Matrot Bourgogne Blanc
Matrot Mearsault
Dom. De Bellene Saint Roman
Noen reale tohånds-flasker med brennevin på høyreflanken derLitt påfyll, og en solid leveranse i vente etter påske. Trenger snart flere hyller…Vis vedlegg 286887
Noen reale tohånds-flasker med brennevin på høyreflanken der
Fortsatt mye å lære, så spør her. Sherry, portvin, madeira og rivesaltes… Lagres stående eller liggende? Hørt begge deler. Hørte en gang i tiden at champagne skulle lagres stående også, men polet anbefalte liggende.
Noen som vet?
Champagne skal lagres liggende i henhold til Comité Champagne sin offisielle nettside.
Den kan lagres stående midlertidig, men bør ligge for langtidslagring.
Madeira skal lagres stående så vidt jeg vet.
Usikker på de andre.
Edit; Vi fikk en 96-årgang champagne som hadde stått oppreist på et lager i mange år. Den var helt nydelig, så det går tydeligvis an.
Det er "Hutten" fra IKEA du bruker? De sier vel maks. 3 stk. av de i høyden. Hvis du vil holde deg til IKEA så fungerer "Omar"-serien fint for meg i hvert fall.Trenger snart flere hyller…
Det er "Hutten" fra IKEA du bruker? De sier vel maks. 3 stk. av de i høyden. Hvis du vil holde deg til IKEA så fungerer "Omar"-serien fint for meg i hvert fall.
... rivesaltes… Lagres stående eller liggende? ...
Mine Riveslates lagres liggende. Tror ikke det spiller så stor rolle, da Rivesaltes allerede er "oksidert", men så lenge det ikke er opplest og vedtatt fra pålitelige kilder at en flaske vin skal lagres de facto stående - så lagrer jeg dem liggende.
Hvordan er pinot’en mot andre tilsvarende US PNs i samme prisklasse? Er det litt struktur eller blir det veldig saftig?Frisk og overraskende lettdrikkelig(!) cab fra Napa. Veldig god match til kveldens entrecote og til en pris som ikke er fullstendig avskrekkende. Har drukket PN’en til Bloodroot tidligere, og må si at begge vinene er gode kjøp!
Vis vedlegg 286929
Liker den godt justert for prisen.Hvordan er pinot’en mot andre tilsvarende US PNs i samme prisklasse? Er det litt struktur eller blir det veldig saftig?