Dagens vintage-kjøpetips (med vurderinger og diskusjoner)

Pen og korrekt Speedy Pre-moon, ref. 105.012-66

Her er enda en 105.012 denne gangen til en relativt hyggelig pris må jeg si.

photo2.jpg


Veldig fin bezel, som er korrekt med dot-over-90. Litt dårlige bilder, eneste jeg ville ha sjekket ut er serienummer på verket. Og om han shipper til Norge.
 
Redigert:
Hva har folket å si om denne fra Finn.

Kanskje du har noe vettugt å komme med @Jarl fr.

Alt jeg kan si er at jeg ikke ser noen grunn til å kjøpe en så herjet Pasadena. PVD-klokker kan være kule med litt patina, men det får da være grenser.

Hva med denne i stedet?

Heuer%2520PVD%2520750.501%2520001.JPG
 
Redigert av en moderator:
Det er også noe med folk som i sine annonser er svært nøye med å understreke "dette er et ekstremt ettertraktet samlerobjekt" og "folk som vet hva dette er, vet hva det er verdt" og "ingen vits å prøve å diskutere prisen, disse går for millioner i utlandet" o.l. Da tenker jeg jeg at dette egentlig ikke er noe for samlere og folk som vet hva de holder på med....
 
Vanvittig overpriset

Det er også noe med folk som i sine annonser er svært nøye med å understreke "dette er et ekstremt ettertraktet samlerobjekt" og "folk som vet hva dette er, vet hva det er verdt" og "ingen vits å prøve å diskutere prisen, disse går for millioner i utlandet" o.l. Da tenker jeg jeg at dette egentlig ikke er noe for samlere og folk som vet hva de holder på med....

Nemlig, problemet er bare det at vi som vet hva en Heuer Pasadena som dette er verdt, vet at prisen på denne Finn annonsen er helt på trynet!
Tidligere har han prøvd selge den for 28.000,-. For den prisen kan du få en vintage Heuer Monaco.... Eller Siffert Autavia...

En så sliten Pasadena ville ikke jeg gitt mer enn USD 500 for.... Ganske fine eksemplarer kan man finne på Ebay for under USD 1.000...

Mitt råd er, styr unna denne...

Mvh

Jarl
 
Nemlig, problemet er bare det at vi som vet hva en Heuer Pasadena som dette er verdt, vet at prisen på denne Finn annonsen er helt på trynet!

Herlig! Takker for tilbakemeldinger folkens. Jeg vet nemlig ikke hva en Heuer Pasadena er, før nå.

Heuer har vært et litt oversett brand for min del. Nok fordi jeg i min uvitenhet har blandet Tag inn i bildet. Så har siste dagers Valjoux tråd satt meg mer på riktig spor.
 
Redigert:
Synes dette var en veldig fin tråd. Keep up the good work:)

Ser forresten gjerne at noen finner en Rolex Submariner 5508 til meg for sånn 10 000-20 000, dvs NOK ikke USD:p:rolleyes:
 
Redigert av en moderator:
^^^Enig i at denne ser ut til å være i meget god stand. Morsomt med original plexi, jeg har selv flere med dette. Han har ikke bilde av kronen, men den skal være signert på denne originalt. Serienummeret antyder 1959-1960. Prisen er ikke ublu for denne klokken hvis den er i slik stand som bildene indikerer. Burde dog hatt bilde av verket.
 
^^^Enig i at denne ser ut til å være i meget god stand. Morsomt med original plexi, jeg har selv flere med dette. Han har ikke bilde av kronen, men den skal være signert på denne originalt. Serienummeret antyder 1959-1960. Prisen er ikke ublu for denne klokken hvis den er i slik stand som bildene indikerer. Burde dog hatt bilde av verket.

Ser ut til å være en U på kronen i nederste bildet, men er det vanlig at original plexi er "signert" med logo slik som på denne? Er det bare på Polerouter, eller gjorde UG dette på alle klokker, eller evt bare en periode?
 
Enda en Breitling Top Time ref. 2002

Kom over denne på eBay:

$T2eC16V,!yUE9s6NEld+BR6w+5CuLw~~60_12.JPG


Han har en pris som er i overkant, i alle fall hvis den trenger en service. Her er det definitivt rom for pruting, vil anta at man bør komme veldig nær USD 2000, eventuelt litt under. Strøken skive (ut i fra bilder). Ellers korrekt på alle måter. Denne dateres til 1966, selv om ikke selger oppgir dette (serienummer 1082802).
 
Ser ut til å være en U på kronen i nederste bildet, men er det vanlig at original plexi er "signert" med logo slik som på denne? Er det bare på Polerouter, eller gjorde UG dette på alle klokker, eller evt bare en periode?

Så vidt jeg vet var det en stund relativt vanlig å signere plexi med logo, ikke bare for Universal. Når man begynte, og hvor lenge det varte vet jeg ikke. Kanskje andre her vet mer?
 
Ser ut til å være en U på kronen i nederste bildet, men er det vanlig at original plexi er "signert" med logo slik som på denne? Er det bare på Polerouter, eller gjorde UG dette på alle klokker, eller evt bare en periode?

Min '63 Seamaster har signert plexi med logo! Veldig morsom liten detalj :)
 
Så vidt jeg vet var det en stund relativt vanlig å signere plexi med logo, ikke bare for Universal. Når man begynte, og hvor lenge det varte vet jeg ikke. Kanskje andre her vet mer?

Signert plexi er jo en hallmark for Omega, fortsatt den dag i dag. Jeg har Omega-logo på 2011-glass og 1966-glass... ;) Jeg har ikke sett det for andre, bortsett fra UG, da. I tillegg vet jeg ikke om andre moderne produsenter som signerer sine plexi-glass. Her må vi appelere til nyklokke-folket. :)