Dagens vintage-kjøpetips (med vurderinger og diskusjoner)

Tenkte meg det. Foretrekker uansett at "kupp" ender opp i mer penger til hovedselger, fremfor at en luring legger den ut her i neste uke til 65k. :)

Takk for granskingen @Kjors. Slipper jeg å likvidere samlingen for dette vintage-eksemplaret også.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Entropy
Rolex GMT 1675 opp til ca. 1,8 mio sn. (ca.1966) skal ha Gilt skive m/ Chapter Ring, Pointed crown guards,
liten GMT hånd, og tritium.

Denne som skal være fra 1964 har service-skive + visere, og stor GMT hånd.
Det er jo skiven og viserne, samt bezelinnlegget som virkelig gjør verdien på en vintage Rolex - eller??;):(
 
Rolex GMT 1675 opp til ca. 1,8 mio sn. (ca.1966) skal ha Gilt skive m/ Chapter Ring, Pointed crown guards,
liten GMT hånd, og tritium.

Denne som skal være fra 1964 har service-skive + visere, og stor GMT hånd.
Det er jo skiven og viserne, samt bezelinnlegget som virkelig gjør verdien på en vintage Rolex - eller??;):(

Dette er en pointed Crown Guards. Visere og skive er byttet men dette for man tak i på "Brukten" kassen er fortsatt pointy som er det viktigste på disse.
 
Dette er en pointed Crown Guards. Visere og skive er byttet men dette for man tak i på "Brukten" kassen er fortsatt pointy som er det viktigste på disse.

Jada, klar over at denne kassen er viktig - men tilbakestilling til tidsriktig Gilt skive, visere, korrekt bezelinnlegg og ikke minst liten GMT hånd blir nok ikke få tusen $ eller €...
 
  • Liker
Reaksjoner: MINUTE_REPEATER
Tviler på at Bjerke kaster gamle Rolex-deler. Hadde jeg kjøpt denne klokken hadde jeg kontaktet Bjerke ang. Delene som ble byttet
 
Helt ubegripelig trist å ha en klokke fra 1964 - og så prøve å få den til å se så ny ut som mulig. Her har selger og/eller Bjerke gått på en smell av 5-sifret størrelse :(
 
Helt ubegripelig trist å ha en klokke fra 1964 - og så prøve å få den til å se så ny ut som mulig. Her har selger og/eller Bjerke gått på en smell av 5-sifret størrelse :(
Det er trist ja, jeg har selv gjordt det mange ganger. For 10-15 år siden måtte man bytte til glossy dial og visere når man skulle selge, hvis ikke fikk man rett og slett ikke solgt. Det var ingen som ville ha noe gammelt ræl.
 
  • Liker
Reaksjoner: Guest571
Det er trist ja, jeg har selv gjordt det mange ganger. For 10-15 år siden måtte man bytte til glossy dial og visere når man skulle selge, hvis ikke fikk man rett og slett ikke solgt. Det var ingen som ville ha noe gammelt ræl.

Ja, det er godt tidene endrer seg - og det er lett for meg å være etterpåklok. Den som kunne spå fremtiden..... :)
 
Skive- og viserbytte er eldre. Den siste "overhalingen" inkluderte bare krone og glass
Riktig dette. Glass og bezelinnlegg som ble byttet sist på bjerke legges med ved kjøp sier selger. Men vi vet ikke om dette er tidsriktig deler, eller om glass og bezel har blitt byttet før. Uansett trist å se denne 1mann klokken fra 64 er ødelagt av AD.
 
Riktig dette. Glass og bezelinnlegg som ble byttet sist på bjerke legges med ved kjøp sier selger. Men vi vet ikke om dette er tidsriktig deler, eller om glass og bezel har blitt byttet før. Uansett trist å se denne 1mann klokken fra 64 er ødelagt av AD.

Kan ikke se for meg at AD er enig her. Vet ikke hvem som er galest, vi som liker "patina" eller Rolex som er fokusert på å gi sine kunder en klokke som fungerer som designet i årtier
 
Kan ikke se for meg at AD er enig her. Vet ikke hvem som er galest, vi som liker "patina" eller Rolex som er fokusert på å gi sine kunder en klokke som fungerer som designet i årtier

Vanskelig å si, men noen ganger bør det være fornuftig å ikke ødelegge et samleobjekt når man tenker kroner og øre.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Riktig dette. Glass og bezelinnlegg som ble byttet sist på bjerke legges med ved kjøp sier selger. Men vi vet ikke om dette er tidsriktig deler, eller om glass og bezel har blitt byttet før. Uansett trist å se denne 1mann klokken fra 64 er ødelagt av AD.

Org. bezelinnlegg fra 1960 / tidlig 70 tallet skal ha rød bakside.