...og det er en korrekt SM300 for de av dere som lurer på det (hadde en kikk på den da jeg var innom Simen på fredag).
Ønsker korpset lykke til med salget!
Jeg endte med å kjøpe denne i går. Har egentlig vært ute etter en "grail quality" big triangle SM300 en stund, og satt i går kveld (nok en gang) på laptopen å leste meg opp/leita på diverse internasjonale forum.Tok en liten pause for å sjekke innom finn.no, og da så jeg plutselig en SM300 til salgs noen km unna, med frist til salg to timer senere! Jeg hev meg i bilen og dro for å ta den i nærmere øyesyn. Det manglet litt lume på minuttviseren, men ellers var den sinnsykt fin. Urkassa kan ikke ha sett mye polish i sitt liv, den var sylskarp, med diverse små arr etter mange års bruk. Tanken på en klokke som ikke har gått runden hos diverse samlere og spekulanter var fristende. Her var det liten grunn til å lure på om det var en frankenwatch osv. I tillegg var det en sjarmerende historie rundt funnet av klokka, og hyggelig at pengene gikk til skolekorpset. Jeg har aldri likt fortellinger hvor klokkekjennere lurer intetanende trill rundt, for så å skryte av det i ettertid. I denne historien tror jeg bare det er vinnere. Prisen endte på høyde med tilsvarende eksemplarer på nett, men for meg, ga bakgrunnen til klokken merverdi. Jeg legger ut flere bilder i en annen tråd etterhvert Her er et bilde fra funndagen (legg merke til den frekke lenka):