Håper noen kan hjelpe meg med en "second opinion" på denne
Den ligger ute på ebay og jeg vurderer å kaste meg med på budrunden dersom prisen ikke skyter i taket mot slutten, men jeg er fortsatt litt i tvil angående skiven. Kassen har helt klart blitt polert, men ikke til det ugjenkjennelige IMO.
Angående skiven:
+ Det er helt klart en skive IWC har produsert (har sett flere eksempler).
+ Det klareste tegnet på redial på disse pleier å være dårlig restaurerte minuttmarkører der man overfyller hullene i skiven så det flyter utover. På denne ser minuttmarkørene greie ut. På avstand kan det se ut som de er ujevne, men når man zoomer inn ser man at det bare skyldes patinaen/prikkene på skiven.
+ Logoen ser i utgangspunktet korrekt ut. Det er isåfall veldig små detaljer som kan felle den.
+ Fonten på "SWISS"-teksten er konsistent med andre eksemplarer jeg har sett.
+ Viserne stemmer overens med visere levert av IWC (dokumenterbart fra kataloger på gregsteer.net) og jeg har sett flere eksempler på denne kombinasjonen av skive og visere.
+ Ikke relatert til skiven , men allikevel et pluss - serienummer på kasse og urverk dateres til samme år, men er ikke like (dette er korrekt da like serienumre ofte er et tegn på at noe er reprodusert).
- Logoen ser nesten for strøken ut med tanke på patinaen på resten av skiven.
- Jeg kan se noen små detaljer i logoen som ikke er 100% konsitente. Tenker da i hovedsak på små forskjeller i a'ene i "International Watch Co" og F'ene samt S'ene i "SCHAFFHAUSEN". Men jeg har også sett eksempler på lignende små forskjeller på eksemplarer som vises frem i boken "IWC Schaffhausen: Engineering time since 1868".
Noen som ser noe jeg ikke ser eller som kan konkludere? Jeg heller mot at den ser original ut..
Zoomet inn på logoen:
Vis vedlegg 66408
Edit: Skrivefeil