Hei Hanne85
Oh, ja samboeren din har aldeles rett den tikker feil.
Ja, klart det finnes mange godbiter for oss jenter og de trenger ikke å være så små. Dessuten kan det være tøft med litt maskuline klokker på feminine håndledd synes jeg.
Her har du noen bilder av mine de er på 37-40mm, jeg har veldig små hender og håndledd ca 12cm.
Omega planet ocean chronograph 37,5mm denne får du også uten kronograf.
Uten kronograf
Sinn U200 37mm link til nettsiden
de har også andre modeller
Du får den med sort bezel og i hvit utgave, samt hvit silikonrem og lenke.
Omega speedmaster reduced 39mm
Denne modellen lages ikke lengre men det har kommet en ny type.
Personlig liker jeg den gamle modellen best, mye fordi den har plexiglass og et mer vintage preg.
Rolex 14060 40mm, denne modellen er også gått ut og for mine håndledd blir de nye rolexkassene litt for massive og store. Lenken blir også i største laget for meg, men det kan man gjøre noe med hos urmaker (fjerne et ledd permanent). Jeg har valgt å ikke gjøre det men bruke forskjellige remmer isteden.
Dette er klokkene mine nå og er svært så fornøyd med dem alle sammen.
Det er alltid mulig å "pimpe" dem med forskjellig type remmer osv. Hadde jeg hatt nok av $$ ville nok Rolex Daytona vært i samlingen min den er lekker.
Andre modeller som også er tøffe:
Omega seamaster 300 36,25mm
Samme type bare eldre modell
Hublot big bang 38mm
Omega aqua terra 38,5
Til slutt klokker som ikke svir altfor mye i lommeboka:
Dette er modeller jeg har hatt tidligere og som er tøffe til under 3000,- Finner desssverre ikke noen bilder av dem på hånda akkurat nå.
Seiko skx 009 42mm (funker helt fint på mine hender) er å få med sort bezel også(ring rundt klokka).
Seiko Monster black skx779 42mm fåes også i orange + en hel del andre nye farger.
Resten og en hel del lmer kommer sikkert de andre gutta innmed her. Lykke til med jakten!
Edit: La inn noen fler....