Dameklokke med litt størrelse?

Medlem
4. mars 2013
Innlegg
28
Finnes det noen "tøffe" damemodeller med litt størrelse på?
Som er innafor det dere mener er ordentlig "klokke".

Her går det i en stk Marc Jacobs, med sekundviser som tikker feil ( ref. Samboern ). Med tikke feil så er det altså et quartz ur. Den er 40 mm i diameter, og 12 mm tykk.

Jeg er der at jeg gjerne skulle tjuvlånt samboerns Breitling Seawolf men lenka er litt for stor, og kanskje litt for maskulint. :eek:
 
Denne på 35 mm er jo perfekt for et kvinnehåndledd!

17_0_omega_constellation_de1503_30_00_c.JPG
 
@rambutan har jo en knalltøff seamaster! Og speedy reduced som også funker glimrende som dameur.
Ellers så er det jo enkelte som hevter at Daytona er et dameur.........;)
 
Redigert av en moderator:
Denne på 35 mm er jo perfekt for et kvinnehåndledd!

17_0_omega_constellation_de1503_30_00_c.JPG

Denne klokken testet min kone ut da vi var hos urmakeren sist. Hun fant vel ut at det var en ok størrelse for hennes håndledd. Er fortsatt litt på kikker'n for å se om det er andre kandidater. Skal derfor følge med på denne tråden for å se om det er modeller som er aktuelle for henne også. Hvilken størrelse er det på en speedy reduced og hva ligger en slik på i pris? Lykke til med din søken ihvertfall!
 
Panerai Radiomir 42mm
Panerai2010_3.jpg



Panerai Luminor 40mm
DSCN0951.jpg



IWC Portoguese
PC240010.jpg


Rolex Daytona på pike
Female-Celebrities-and-Rolex-23-698x1024.jpeg


Velkommen skal du være:) Får håpe både du og din kjæreste blir aktive her inne:)
 
Hei Hanne85 :)

Oh, ja samboeren din har aldeles rett den tikker feil.;)
Ja, klart det finnes mange godbiter for oss jenter og de trenger ikke å være så små. Dessuten kan det være tøft med litt maskuline klokker på feminine håndledd synes jeg. ;)

Her har du noen bilder av mine de er på 37-40mm, jeg har veldig små hender og håndledd ca 12cm. :eek:

Omega planet ocean chronograph 37,5mm denne får du også uten kronograf.
omegadagens.jpg


DSC_1162.jpg


Uten kronograf
omega--232.30.38.20.01.002_MED.jpg



Sinn U200 37mm link til nettsiden de har også andre modeller

DSC_1523.jpg




Du får den med sort bezel og i hvit utgave, samt hvit silikonrem og lenke.
sinnu200b3.jpg



Omega speedmaster reduced 39mm

DSC_1195.jpg


IMG_23682.jpg


Denne modellen lages ikke lengre men det har kommet en ny type.
omega-speedmaster-324.33.38.40.06.001_MED.jpg

Personlig liker jeg den gamle modellen best, mye fordi den har plexiglass og et mer vintage preg.

Rolex 14060 40mm, denne modellen er også gått ut og for mine håndledd blir de nye rolexkassene litt for massive og store. Lenken blir også i største laget for meg, men det kan man gjøre noe med hos urmaker (fjerne et ledd permanent). Jeg har valgt å ikke gjøre det men bruke forskjellige remmer isteden.
1347029587986.jpg




Dette er klokkene mine nå og er svært så fornøyd med dem alle sammen. :) Det er alltid mulig å "pimpe" dem med forskjellig type remmer osv. Hadde jeg hatt nok av $$ ville nok Rolex Daytona vært i samlingen min den er lekker. :cool:

Andre modeller som også er tøffe:

Omega seamaster 300 36,25mm

6587398355_29994f726a_b.jpg

omega-212.30.36.20.03.001_MED.jpg


Samme type bare eldre modell

22208000-50.jpg


Hublot big bang 38mm
hublot-365.SX.1170.LR_MED.jpg

Omega aqua terra 38,5
omega-seamaster-aqua-terra-231.10.39.21.06.001_j.jpg




Til slutt klokker som ikke svir altfor mye i lommeboka:

Dette er modeller jeg har hatt tidligere og som er tøffe til under 3000,- Finner desssverre ikke noen bilder av dem på hånda akkurat nå.

Seiko skx 009 42mm (funker helt fint på mine hender) er å få med sort bezel også(ring rundt klokka).
IMG_2483.jpg


Seiko Monster black skx779 42mm fåes også i orange + en hel del andre nye farger.

IMG_2481.jpg


Resten og en hel del lmer kommer sikkert de andre gutta innmed her. Lykke til med jakten! :)


Edit: La inn noen fler.... :p
 
Redigert av en moderator:
:)

Takk for inspirasjon!

Må jo si jeg syns Rolexen Daytona var lekker, den med hvit skive. Men Seikoen var også litt i min gate, elsker farger!! :) Og jeg er litt mer i den klassen der.

Så en på tidemann i går, som jeg ikke husker navnet på. Men det skal jeg finne ut av, min kjære tok sikkert notater :)
 
@rambutan har jo en knalltøff seamaster! Og speedy reduced som også funker glimrende som dameur.

Her sier man at speedy reduced er et dameur, watchuseek mener speedy reduced er et herreur, selv holder jeg knallhardt på at speedy reduced er et unisexur:D
 
Redigert av en moderator:
Her sier man at speedy reduced er et dameur, watchuseek mener speedy reduced er et herreur, selv holder jeg knallhardt på at speedy reduced er et unisexur:D

Jeg tror nok begrepet dameur er blitt litt utvasket. Omega speedmaster 3510.50 aka reduced kom opprinnelig ut som et herreur. Senere kom Omega ut med en egen kolleksjon som heter speedmaster ladies med samme kassemål som "reduced" og noen små detaljforskjeller. Definisjonen dameur starter i det øyeblikket det entrer et kvinnelig håndledd i mine øyne. ;) Det er flere menn her inne som også eier en reduced og noen kjøper reduced til sine respektive. Unisex er et populært uttrykk som ikke nødvendigvis alltid stemmer overens med hvem som kjøper uret. De færreste menn ville spradet rundt med min Omega PO 37,5mm selv om dette går for et unisex-ur. Jeg tenker at alle ur i utgangspunktet er for begge kjønn innenfor rimeligheten. Altså jeg kan ikke gå med en Helson sharkdiver 45mm uansett hvor mye jeg vil. Det stopper seg selv rent fysisk. :eek:

Det som er spennende for meg er å få andre damer interessert i ur og kanskje se litt utover "dameur" kategorien selskapsur that is...;)
 
Tag Heuer Aquaracer. Må vel kanskje vere ei dame av kaliberet til Karina Hollekim for å køyre på med denne klokka, men ...

577607_10200435893795288_1327365989_n.jpg
 
Den nye Breitling Transocean Chronograph 38mm er et godt eksempel på akkurat det du snakker om @rambutan. Som det står i Hodinkee artikkelen så kaller Breitling denne merkelig nok for en "ladies watch". Det er morsomt at Breitling synes størrelsen på 38mm er grunn nok til kvalifisere som dette, for det er virkelig ingen andre designelementer jeg kan se som burde være en begrunnelse for å kalle det et rent dameur. Klokken har jo mest likhetstrekk med de klassiske sportsklokkene som hovedsaklig var ment for menn før, og som nå (heldigvis) damer også i større grad bruker. Synes den er perfekt til begge kjønn jeg.

Egentlig avslører dette kanskje hvor lite selvtillit Breitling har rundt egen markedsføring? Er de redde for at brukergruppen deres av mannlige menn som wrestler bjørner, pløyer marken med tennene og svinger på store trestokker for å få markerte obliques med en Super Avenger Seawolf Blacksteel på armen skal fnyse av størrelsen? Eller svarte jeg kanskje på mitt eget spørsmål der...

:eek:
 
Redigert av en moderator:
Den nye Breitling Transocean Chronograph 38mm er et godt eksempel på akkurat det du snakker om @rambutan. Som det står i Hodinkee artikkelen så kaller Breitling denne merkelig nok for en "ladies watch". Det er morsomt at Breitling synes størrelsen på 38mm er grunn nok til kvalifisere som dette, for det er virkelig ingen andre designelementer jeg kan se som burde være en begrunnelse for å kalle det et rent dameur. Klokken har jo mest likhetstrekk med de klassiske sportsklokkene som hovedsaklig var ment for menn før, og som nå (heldigvis) damer også i større grad bruker. Synes den er perfekt til begge kjønn jeg.

Egentlig avslører dette kanskje hvor lite selvtillit Breitling har rundt egen markedsføring? Er de redde for at brukergruppen deres av mannlige menn som wrestler bjørner, pløyer marken med tennene, svinger på store trestokker for å få markerte obliques med en Super Avenger Seawolf Blacksteel på armen skal fnyse av størrelsen? Eller svarte jeg kanskje på mitt eget spørsmål der...

:eek:

Dette er vel egentlig et unisex ur i mine øyne. Selv hadde jeg hatt null problem med å gå med denne på armen. Pen var den også! :)
 
Redigert av en moderator: