De andre er verre

Hvordan fant jeg frem til denne? :oops:

Regner med du googlet litt etter denne skjønnheten:confused:
Mila-Kunis-Feet-460412.jpg

Lillemann i huset har vært så uheldig å være rammet av hoftedysplasi.

Ingen stor sak egentlig, oppdages det tidlig nok får de gå med en pute (s.k. Freika-pute). Denne skal de ha 24/7 i tre måneder. Oppdages det senere kan det dog bli tal om å både gipsing og operasjon.

MEN, det er her jeg er on-topic, heldighvis kommer her Facebook to the rescue. Det finnes nemlig en dedikert gruppe for foreldre (les: mødre) til barn med disse putene. Den kalles kort og godt "Putekrigerne".

Her averteres det for salg av designede putetrekk og foreldre (les: mødre) utbytter tips om livet med putebarn.
Matmor hjemme bedyrer sin uskyld og skal visst bare "ha vært inne og sett" i gruppa.
Jeg følger med, med Argusøyne for å ha noe å ta henne på når hun syns klokkedilla tar over.

Lillemann i huset har vært så uheldig å være rammet av hoftedysplasi.

Ingen stor sak egentlig, oppdages det tidlig nok får de gå med en pute (s.k. Freika-pute). Denne skal de ha 24/7 i tre måneder. Oppdages det senere kan det dog bli tal om å både gipsing og operasjon.

MEN, det er her jeg er on-topic, heldighvis kommer her Facebook to the rescue. Det finnes nemlig en dedikert gruppe for foreldre (les: mødre) til barn med disse putene. Den kalles kort og godt "Putekrigerne".

Her averteres det for salg av designede putetrekk og foreldre (les: mødre) utbytter tips om livet med putebarn.
Matmor hjemme bedyrer sin uskyld og skal visst bare "ha vært inne og sett" i gruppa.
Jeg følger med, med Argusøyne for å ha noe å ta henne på når hun syns klokkedilla tar over.

522 medlemmer! (les: Mødre)

Hvis noen, tilfeldighvis, lurer på hva slags dings dette er så, voila:
b00b1a9b-770c-7fd2.jpg

Ps. Takk for oppdatering, siden jeg er på facebook-nekt må jeg bare be noen passe på så de ikke blir 523 medlemmer :)

Blitt mye sykling og surfing på sykkelrelaterte saker i det siste. I den forbindelse kom jeg over denne på terrengsykkel.no:

[terrengsykkel.no] Arena - Sårirævva.no

:D

Sykling vil alltid være assosiert med en rekke tvilsomme ting. Dette er en av de. Samtidig er sykling (i alle former) en sport for menn. Og gentlemen. Likevel er vel både jeg, og i alle fall min omgangskrets, disponert for å få så mye bensin på apehumorbålet av barbering og lubrikanter at det kan ende i kramper og stygge scener.

Her fikk man jo en rekke gode tips :p

Fort gjort å pådra seg en betennelse, evt soppinfeksjon. Hvis tilfelle, få bukt på det problemet med feks hydrocortison (mot feks hårsekkbetennelse) eller canesten/klotramizol (mot sopp) som fåes reseptfritt. Påføres tynt lag på tørr hud. Renslighet er selvfølgelig en dyd, men en ting vi gutta ofte slurver med er å tørke oss skikkelig. Så: såpe og vann, pass på å tørk godt (er det sårt lufttørker du, evt klapper med håndkle, ikke gnikk.), og rent tørt undertøy. Før sykling påfører du egnet rumpekrem (jeg har god erfaring med Agrysan, billig og god), og selvfølgelig er du naken under biben, altså sykl uten truse.
Mange får også små fisurer rundt endetarmen, noe som kan svi og klø innmari. Her gjelder også god hygiene, men her kan man også gjøre seg en tjeneste ved å sørge for smidig avføring (fiberrik kost og rikelig med væske) og snill tørking (mykt papir, myk teknikk), evt bidé/dusj og lufttørk.
Er man plaget med noe som helst i underlivet kan det også anbefales å drite i intimbarberingen til man er symptomfri.
Lykke til, hilsen sykepleieren

Falt spesielt for

snill tørking (mykt papir, myk teknikk)

Ref. trådtittel :)
Stjålet fra xkcd: Crazy Straws (anbefalles for nerder)

xkcd er min absolutte favoritt blant nett-serier. Den er et fast innslag på min surfeliste, og jeg ler av og til helt hemningsløst av den. Den krever imidlertid ofte dyp innsikt i nokså obskure temaer, eller som ofte er i mitt tilfelle, at du må sette deg inn i noe du aldri har hørt om for å ta vitsen.

xkcd er virkelig helt fantastisk. Har en signert stripe som dessverre gikk i gulvet en gang, må få fikset en ny ramme på den så den kan komme seg opp på veggen igjen hvor den hører hjemme.

Jeg hadde i en periode 90's flowchart printet ut på kontoret for å teste nyansatte.

xkcd > *

Kom over denne herligheten på facebook(ikke spør hvordan):

Aanmelden | Facebook

Noen som kan se likheter med en viss annen side??;)

For de som ikke har FB kan jeg nevne at siden heter "dagens neglelakk"... Resten er ikke så vanskelig å forstå.

Det der med penner tror jeg er utbredt i klokkeverdenen og. Både WUS og TRF har egne sub-forum for nettopp penner.

Var inne på WUS og kikket litt. Det var en morsom opplevelse. Der tok de bilder av notater skrevet med diverse penner, og det ble lagt mye vekt på både farge, mengde blekk og utformingen blekket gjordet på papiret. Og enkelte penner koster fort mer enn en Rolex stålmodell.

Jeg synes det er fascinerende med en genuin lidenskap til noe, om det er klokker, penner eller glansbilder/frimerker. Vi er alle lite rasjonelle, og er i samme båt når mørket senker seg ;)

Det er faktisk litt rart det der med penner men en penn er altså ikke bare en penn. Jeg har selv to stk Montblanc, begge i Starwalker-serien. Den ene koster ca 2600 og den andre (Coolblue) ca 4500 og de er virkelig noe for seg selv. En meker virkelig at en skriver med et instrument som er finjustert for det den skal brukes til, nettopp å skrive med. Har ikke kjøpt min siste penn, nei;)