Hvordan fant jeg frem til denne?
Regner med du googlet litt etter denne skjønnheten
Hvordan fant jeg frem til denne?
Lillemann i huset har vært så uheldig å være rammet av hoftedysplasi.
Ingen stor sak egentlig, oppdages det tidlig nok får de gå med en pute (s.k. Freika-pute). Denne skal de ha 24/7 i tre måneder. Oppdages det senere kan det dog bli tal om å både gipsing og operasjon.
MEN, det er her jeg er on-topic, heldighvis kommer her Facebook to the rescue. Det finnes nemlig en dedikert gruppe for foreldre (les: mødre) til barn med disse putene. Den kalles kort og godt "Putekrigerne".
Her averteres det for salg av designede putetrekk og foreldre (les: mødre) utbytter tips om livet med putebarn.
Matmor hjemme bedyrer sin uskyld og skal visst bare "ha vært inne og sett" i gruppa.
Jeg følger med, med Argusøyne for å ha noe å ta henne på når hun syns klokkedilla tar over.
Blitt mye sykling og surfing på sykkelrelaterte saker i det siste. I den forbindelse kom jeg over denne på terrengsykkel.no:
[terrengsykkel.no] Arena - Sårirævva.no
Hadde meg ca. 6 timer på ny terrengsykkel med smalt sete uten sykkelbukse i dag. Takk for linkBlitt mye sykling og surfing på sykkelrelaterte saker i det siste. I den forbindelse kom jeg over denne på terrengsykkel.no:
Blitt mye sykling og surfing på sykkelrelaterte saker i det siste. I den forbindelse kom jeg over denne på terrengsykkel.no:
Fort gjort å pådra seg en betennelse, evt soppinfeksjon. Hvis tilfelle, få bukt på det problemet med feks hydrocortison (mot feks hårsekkbetennelse) eller canesten/klotramizol (mot sopp) som fåes reseptfritt. Påføres tynt lag på tørr hud. Renslighet er selvfølgelig en dyd, men en ting vi gutta ofte slurver med er å tørke oss skikkelig. Så: såpe og vann, pass på å tørk godt (er det sårt lufttørker du, evt klapper med håndkle, ikke gnikk.), og rent tørt undertøy. Før sykling påfører du egnet rumpekrem (jeg har god erfaring med Agrysan, billig og god), og selvfølgelig er du naken under biben, altså sykl uten truse.
Mange får også små fisurer rundt endetarmen, noe som kan svi og klø innmari. Her gjelder også god hygiene, men her kan man også gjøre seg en tjeneste ved å sørge for smidig avføring (fiberrik kost og rikelig med væske) og snill tørking (mykt papir, myk teknikk), evt bidé/dusj og lufttørk.
Er man plaget med noe som helst i underlivet kan det også anbefales å drite i intimbarberingen til man er symptomfri.
Lykke til, hilsen sykepleieren
snill tørking (mykt papir, myk teknikk)
Ref. trådtittel
Stjålet fra xkcd: Crazy Straws (anbefalles for nerder)
Det der med penner tror jeg er utbredt i klokkeverdenen og. Både WUS og TRF har egne sub-forum for nettopp penner.
Var inne på WUS og kikket litt. Det var en morsom opplevelse. Der tok de bilder av notater skrevet med diverse penner, og det ble lagt mye vekt på både farge, mengde blekk og utformingen blekket gjordet på papiret. Og enkelte penner koster fort mer enn en Rolex stålmodell.
Jeg synes det er fascinerende med en genuin lidenskap til noe, om det er klokker, penner eller glansbilder/frimerker. Vi er alle lite rasjonelle, og er i samme båt når mørket senker seg
De andre er virkelig ille ...
channel.nationalgeographic.com/channel/doomsday-preppers/
Sett noen episoder...det er ikke håp...