De andre er verre

virgins-9.jpg

Litersyken

De som har kjennskap til akvarieverden kjenner nok til begrepet "litersyken."

Jeg startet forsiktig med et lite akvarie, i løpet av et år var jeg oppe i 24 akvarier spredd rundt i huset.

Jeg bare måtte forsøke meg på alt av arter og utfordringen min var å få yngel på alt av fisk. Jeg måtte selvfølgelig ta vare på hvert eneste yngel, dette førte til at jeg stadig var nødt til å kjøpe inn nye akvarier.

Etter en tid spesialiserte jeg meg og var som besatt av L-maller eller såkalte Loricariidae-arter.

Her er et bilde fra tiden det begynte å ta av, hvor jeg begynte å kjøpe reoler og huset startet og ligne mer og mer på en dyrebutikk:

Midt i stua plasserte jeg denne balja:

Jeg er "frisk" fra litersyken, kun et akvarie gående + hagedam. Jeg fatter og begriper ikke hvordan jeg orket å holde på slik som jeg gjorde før. Helgene gikk med til vannbytter og stell av akvarier.

I dag har jeg interesser som tar litt mindre plass, havfiske og klokker. :)

Bare jeg ikke får sansen for bestefarsklokker...:p

• Liker
Reaksjoner: Frost og Nicolai
Så mye tåler en Legokloss

[video=youtube;Tnb-LUM0yd4]http://www.youtube.com/watch?v=Tnb-LUM0yd4&feature=player_embedded[/video]

Phillipe Cantin lurte på hvor mange ganger to Legoklosser kunne settes sammen og tas fra hverandre igjen, før de gikk i stykker. For å finne svaret på det bygget han en Legokloss-stresstestmaskin, bestående av blandt annet en Arduino og et par servomotorer.

Så mye tåler en Legokloss

PS: Minutemann, hvor mange ganger kom du frem til? :cool:

Hahahaha :D Fantastisk tråd om mange sære hobbyer og interesser. En god latter forlenger livet sier de, må ha lagt på et par år ihvertfall nå. Hehehe. Entusiasmen til han som ser på tog er jo fasinerende. :rolleyes:

Her om dagen, mens jeg fylte adventskalenderen til guttungen med alskens gummismurfer og teenage mutant ninja turtles og annen dritt som han synes er stas, kom jeg til å tenke på mine egne favorittleker fra det glade sene syttitall. Timpos, indianer- og cowboyfigurer med avtagbare hoder og torsoer og løse belter og våpen som kunne mikses i uendelige kombinasjoner. De var fantastiske, jeg kunne sitte i timesvis og gjennomhulle onde cowboyer med knappenålspiler skutt av indianere i bakhold bak høyrekneet. Skulle ikke også min sønn få kjenne på den makabre fryden det er å ta en grusom hevn over blekansiktene?

Jovisst skulle han det. Ebay kan sikkert levere en ladning før jul!

3f8dfc248112dc19ef70f0cc24cd713e_zps4df772b6.jpg

Herrejesus. Jeg hadde hundrevis! Loftet i barndomsheimen skal endevendes i romjula, det er sikkert.

Haha fantastisk, og for en pris på dem! Om de faktisk selger så sitter du jo muligens på en liten gullgruve... :p

@JoLu win!
Elsker navnet på selger med.
Lurer på hva en slik i NOS-stand, med boks og papirer ville oppdrive

Edit

Søkte kjapp på bukta på "Completed" og "Sold" auksjoner.
Et blekansikt i skyteposisjon gikk visst for 6000+
Det får du vel nesten en pent aldret ghost-bezel for.
Jammen om ikke de andre faktisk nå er bekreftet verre

Redigert av en moderator:
Jøss, loftet kaller!! Hadde også mange av disse, med vogner og greier. Cowboyer, kavaleri tropper og indianere.
X antall Timpo Toys = UN Maxi Marine Diver?