Callahan
Støttemedlem
Hva har produksjonsantall (relativt sett) og historie å gjøre med saken?
Eksklusivitet....
Eksklusivitet....
Er enig i at de aller fleste modellene til Rolex faller utenfor denne kategorien, men synes at Daytona fortjener sin plass. Cal. 4130 er nok en av de beste chrono-verkene som er blitt laget i nyere tid. Daytona er mye value for money, til og med om du betaler listepris.
Om Rolex hadde solgt like mange klokker om de høynet prisene vet ingen, til og med ikke du
Blir det litt mye snørr og barter her eller?
Jeg skjønner godt at noen vil hevde at produksjonsantall og historie har mye med hvor ekslusivt et ur er, men at det har noe for hvor "high-end" det er skjønner jeg ikke. For meg betyr high-end at det med tanke på kvalitet og innovasjon er noe av det ypperste å få tak i. Relativt sett har produksjonsantall ikke noe med dette å gjøre, selv om det er åpenbart at det vil være små produksjonsantall av disse. Når det gjelder historie blir jo noen av de mest innovative og råeste klokkene på markedet i dag produsert av små produsenter som bare har holdt på noen få år...
Når det gjelder historie blir jo noen av de mest innovative og råeste klokkene på markedet i dag produsert av små produsenter som bare har holdt på noen få år...
Herregud for en dustediskusjon vi har satt i gang her, folkens.
Jeg håper ikke "utenforstående" leser denne tråden.
Man får liksom følelsen av en engelsk setter som løper i ring å prøver å bite seg selv i halen.
High end er det uret som gir deg søtsmak i munnen, prikking i fingrene og kiling i maven.
Ingen regler, ingen grenser.
Megavolum kan ikke være high-end. Det lar seg bare ikke gjøre.
Herregud for en dustediskusjon vi har satt i gang her, folkens.
Jeg håper ikke "utenforstående" leser denne tråden.
Man får liksom følelsen av en engelsk setter som løper i ring å prøver å bite seg selv i halen.
Mogens, vi er helt enige - du rydder all tvil tilside.
Ser at alt røret mitt om hva Rolex må gjøre for å bli high-end veldig lett kan misforstås.