Hugo Cabret
Støttemedlem
Har hatt min på Nato i skinn siden 2009. Kommer aldri til å gå tilbake til noe annet med SpeedySpeedy på nato etter en lang periode på lenke
Vis vedlegg 177039
Har hatt min på Nato i skinn siden 2009. Kommer aldri til å gå tilbake til noe annet med Speedy
Hvordan fungerer det å bruke speedy i rotasjon med andre klokker? Speedy’n har jo manuelt opptrekk; jeg har kun erfaring med selvtrekkende ur og klokketrekker.
Hvorfor skulle det være noe problem? Det tar ca 30 sekunder å stille og trekke den.. De som påstår at de ikke har tid til det er sikkert nok de som kommer 10 minutter for sent på kontoret hver dag, får gjort ca ingenting til sjefens store frustrasjon, ligger på sofaen hjemme og twitrer om at de har det så travelt og ser på netflix til 01:30 hver natt.
Manuelle urverk er laget for å trekkes.Hvis man trekker opp et urverk, bruker klokken kun den dagen, lar den stoppe, og gjentar denne prosedyren hver uke; Vil urverket ta skade av slik on/off bruk?
Manuelle urverk er laget for å trekkes.
å samme måte som bilmotorer er laget for å brukes.
ALT slites og derfor har man et serviceapparat rundt bevegelige deler om det er urverk eller motorer.
Tenk praktisk bruk fremfor slitasje.
Vær således oppmerksom på at det er knotete liten krone på Speedmaster slik at trekking kan for enkelte oppleves litt keitete.