GrimReaper
Støttemedlem
Helt hinsides uansett spør du meg. Du skal være rimelig Omega-fanboy for å velge en speedy foran en helgull Daytona f.eks for samme penger
Helt hinsides uansett spør du meg. Du skal være rimelig Omega-fanboy for å velge en speedy foran en helgull Daytona f.eks for samme penger
Fordelen med Speedy er at den er pen og ikke stygg.Helt hinsides uansett spør du meg. Du skal være rimelig Omega-fanboy for å velge en speedy foran en helgull Daytona f.eks for samme penger
Den er gørrkjedelig. Men det er godt man har forskjellige meninger
Premisset ditt er heeelt feil. Du må seff sammenligne prisen med dark side of the moon-variantene. Da blir 321 bare pitelitt dyrere
Hvorfor er står det i manualen at klokken ikke skal utsettes for "ekstreme" temperaturer (lavere enn 0 grader) er det ikke sinnsykt kaldt ute i rommet?Bildene er fra november 2020 på ISS.
Mannen følges opp her.
Vis vedlegg 230449Vis vedlegg 230450Vis vedlegg 230451Vis vedlegg 230452Vis vedlegg 230453Vis vedlegg 230454VKontakte | VK
vk.com
EVA video.
VKontakte | VK
vk.com
Det
Hvorfor er står det i manualen at klokken ikke skal utsettes for "ekstreme" temperaturer (lavere enn 0 grader) er det ikke sinnsykt kaldt ute i rommet?
Makes sense. Takk. Kule bilder!Temperaturene i rommet skifter med sol eksponering, men i mørket blir det ned til -157 C (sier NASA).
Manualen er sikkert basert på en garanti Omega gir, ikke på de reel testene som ble gjort av NASA / Roscosmos eller hva klokken og urverket tåler i virkelighet.
1965 NASA testene beskrevet under:
Vis vedlegg 230704Watches & Pencils #21 – The NASA Tests and the Speedmaster
Brief episode about the Speedmaster (ref. 105.003) and the NASA tests on those watches. Accompanied by photos and an illustration.www.fratellowatches.com
Ingen fabrikant skal garantere en vanlig "beater" klokke for eksperimentering men...
En del år siden lå jeg min Marathon SAR (med 2824-2 ETA) å sove ut i kulden en hel natt : temperaturen ble mellom -11 og -13C.
På morgen gikk klokken helt bra med minus 5 sekunder eller noe sånn.
Spør du Marathon, skal de selvsagt ikke anbefale slik test eller garantere noe.
Omega Speedmasteren ble testet senere og er den mest testet klokken som fins.
Også når klokken sitter på deg, blir den oppvarmet av kroppen din og ikke 100% utsatt til utetemperaturen.
Jeg har ofte vært på trugetur med min Speedmaster med temperaturer fra -10 til -20 : uten problem.
Vis vedlegg 230705
Vis vedlegg 230706