Den o' store Omega Speedmaster-tråden

I love my Speedy!

:)

IMAG0723_1_zps9d642c3a.jpg
 
Redigert:
Hva synes egentlig folket om Omega Speedmaster "From Moon to Mars"? Neste ur blir høyst sannsynlig en Omega Speedmaster (eller Tudor Snowflake/Rolex GMT osv :p), men jeg viker litt fra å velge den klassiske Omegaen.

IMG_2219.jpg



image_zps11faa27a.jpg
 
@jsf
Jeg synes den er veldig fin og litt annerledes. Liker ikke helt teksten på skiven, men ellers er det ett friskt pust i hverdagen:D Det er jo bare sub-dailene og skriften som er forskjellig fra en "standard" Speedmaster.
Jeg sier kjør på:cool:
 
Redigert av en moderator:
Hva synes egentlig folket om Omega Speedmaster "From Moon to Mars"? Neste ur blir høyst sannsynlig en Omega Speedmaster (eller Tudor Snowflake/Rolex GMT osv :p), men jeg viker litt fra å velge den klassiske Omegaen.

IMG_2219.jpg



image_zps11faa27a.jpg

Tror jeg hadde gått for Alaska om jeg skulle hatt en anerledes speedy:)
 
Hva synes egentlig folket om Omega Speedmaster "From Moon to Mars"?

Den er jo kul, det jo en Speedy... ;)

Men hvis du vil ha en utenom den tradisjonelle dvs. limited editions, finnes det mange som jeg personlig synes er kulere:

omega_a15_35annv.jpg


120710_1203.jpg


Omega+Speedmaster+3569.jpg


Kanskje litt inhabil på den siste der, men likevel... :)
 
Jeg syntes den ser knall ut! Klassiker frisket opp litt uten å bli ødelagt. Høres litt rart ut dette, men jeg liker godt fargene og kontrasten de har mot hverandre. :)
 
@jsf
Jeg synes den er veldig fin og litt annerledes. Liker ikke helt teksten på skiven, men ellers er det ett friskt pust i hverdagen:D Det er jo bare sub-dailene og skriften som er forskjellig fra en "standard" Speedmaster.
Jeg sier kjør på:cool:

Tror jeg hadde gått for Alaska om jeg skulle hatt en anerledes speedy:)

Den er jo kul, det jo en Speedy... ;)

Men hvis du vil ha en utenom den tradisjonelle dvs. limited editions, finnes det mange som jeg personlig synes er kulere:

omega_a15_35annv.jpg


120710_1203.jpg


Omega+Speedmaster+3569.jpg


Kanskje litt inhabil på den siste der, men likevel... :)

Jeg syntes den ser knall ut! Klassiker frisket opp litt uten å bli ødelagt. Høres litt rart ut dette, men jeg liker godt fargene og kontrasten de har mot hverandre. :)


Helt enig ang. teksten på skiven. Det oppdaget jeg faktisk ikke før idag, selv om jeg har sett på utallige bilder av klokken tidligere. Fargene på skiven i form av planetene finner jeg ekstremt passende, men teksten ødela mye. hrmf.

Det andre alternativet jeg har sett for meg er en Omega Speedmaster Michael Schumacher limited edition som bærer en mistenkelig likhet til Paul Newman Daytona. :) Denne kler absolutt alt og står kanskje nærmere et kjøp enn "from moon to mars".

SpeedSchumacher.png


rolex-daytona-ref-6262-paul-newman.jpg
 
Redigert av en moderator:
Det andre alternativet jeg har sett for meg er en Omega Speedmaster Michael Schumacher limited edition som bærer en mistenkelig likhet til Paul Newman Daytona. :) Denne kler absolutt alt og står kanskje nærmere et kjøp enn "from moon to mars".

Den er kanonfin. Her er en til salgs på TimeZone: TimeZone : Sales Corner » Reduced: Omega Speedmaster Legend w/ Paul Newman style dial, Limited Edition

Har du sett denne varianten?

legomega3.jpg


Fin den også.

En slik en er til salgs på TimeZone også: TimeZone : Sales Corner » Price Reduced Omega Schumacher Legend Model 3506.31
 
I love my Speedy!

:)

IMAG0723_1_zps9d642c3a.jpg


Hei!
Jeg er ny her på forumet og har i det skjulte glant litt omkring på dette forumet. Har en stund hatt stor interesse for klokker etter jeg så min første Speedy som den så kjært kalles. Så ble det videre forsterket da en tidligere kollega, som nå jobber hos bjerke - fikk meg til å kjøpe min første klokke: Seiko Orange Monster...
Men har nå en gnagende følelse av at speedyen - den må jeg ha... Jeg vill også kunne si som quotet over: "i love my speedy".

Har søkt litt rundt og lommeboken tillater dessverre ikke nykjøp. Finn.no og tidssonens forum er ganske ribbet ut i fra hva jeg kan se. Så etter litt søking på Ebay.co.uk. har jeg funnet frem til denne:

H0329 Omega Speedmaster Automatic Chronograph Most Sold Omega Model In The World | eBay

Til hvilken pris er dette et godt kjøp? er det noen som synes det ser shady ut? Noen cons/pros?
 
Hei!
Jeg er ny her på forumet og har i det skjulte glant litt omkring på dette forumet. Har en stund hatt stor interesse for klokker etter jeg så min første Speedy som den så kjært kalles. Så ble det videre forsterket da en tidligere kollega, som nå jobber hos bjerke - fikk meg til å kjøpe min første klokke: Seiko Orange Monster...
Men har nå en gnagende følelse av at speedyen - den må jeg ha... Jeg vill også kunne si som quotet over: "i love my speedy".

Har søkt litt rundt og lommeboken tillater dessverre ikke nykjøp. Finn.no og tidssonens forum er ganske ribbet ut i fra hva jeg kan se. Så etter litt søking på Ebay.co.uk. har jeg funnet frem til denne:

H0329 Omega Speedmaster Automatic Chronograph Most Sold Omega Model In The World | eBay

Til hvilken pris er dette et godt kjøp? er det noen som synes det ser shady ut? Noen cons/pros?

Hei og velkommen!

Hvilken variant tenker du på? Automatic eller Professional?
 
Det første jeg ville funnet ut @Danvoll er hvilken modell du ønsker.
Boks/papirer? Budsjett? Jeg ser mange fine eksemplarer av 3570 på rolexforum til ca. 15.000kr + mva = ca 19.000kr.
 
Redigert av en moderator:
Utifra hva jeg selv har erfart med en litt for stor Orange monster og en litt for liten Omega Constellation Pie Pan, så er det: 3510.50 jeg tenker på. Budsjettet strekkes vell litt begge veier avhengig av dagshumøret.. Veldig avhengig av hvilken tilstand og om boks/papirer følger med eller ei. Jeg vet ikke hvor mye dere mener at jeg burde ut med? La meg først høre deres råd(dere som faktisk kan noe om dette her)

Edit: Takk SpaceCowboy!

Edit 2: @SpaceCowboy & @Wangensten ingen av dere som har en ide?
 
Redigert av en moderator:
Dere som kan vintage Speedy kan sikkert si mer om denne enn meg!
Kan det være ref. 105.003? Tror eier nevnte at den skulle være ca fra '66.

Uansett syntes jeg denne var utrolig flott... Ser ut som om det kan være nye visere, men helt perfekt er det vel vanskelig å finne en så gammel klokke!

20130930_224801.jpg
 
Dere som kan vintage Speedy kan sikkert si mer om denne enn meg!
Kan det være ref. 105.003? Tror eier nevnte at den skulle være ca fra '66.

Uansett syntes jeg denne var utrolig flott... Ser ut som om det kan være nye visere, men helt perfekt er det vel vanskelig å finne en så gammel klokke!

20130930_224801.jpg

Så du denne i den fantastiske tråden "dagens vintage-kjøpetips?" :)

IMG_1734_zpsa8c52194.jpg


1965 Omega Speedmaster Pre-Moon 105.012 Cal. 321 with Original 1506 Bracelet!

Den du viser til der ser ut som en 105.003, nye visere (i alle fall minutt og time), usikker på bezel. Muligens ny den også. Den jeg lenker til er en Armstrong-referanse (105.012). Og helt original med 1506-lenke.
 
Redigert:
Utifra hva jeg selv har erfart med en litt for stor Orange monster og en litt for liten Omega Constellation Pie Pan, så er det: 3510.50 jeg tenker på. Budsjettet strekkes vell litt begge veier avhengig av dagshumøret.. Veldig avhengig av hvilken tilstand og om boks/papirer følger med eller ei. Jeg vet ikke hvor mye dere mener at jeg burde ut med? La meg først høre deres råd(dere som faktisk kan noe om dette her)

Edit: Takk SpaceCowboy!

Edit 2: @SpaceCowboy & @Wangensten ingen av dere som har en ide?

Hei igjen @Danvoll! Jeg er er egentlig en vintage-mann og kan best Speedyer fra før 1985...

Uansett: En Automatic ligger vel på ca. 7-10.000 avhengig av stand (med boks og papirer). Limited Edition mellom 12-18.000 avhengig av modell. Speedy Pro ligger brukt på ca. 15.000 (3750.50 med boks og papirer). Høyere for limited editions og co-axiale varianter.

Men her må ny-klokkefolk bekrefte. :)

Anbefaling: Kjøp klokke med boks og papirer. Punktum. Så fremt du ikke havner på klokker pre 1990.

Betal med Paypal eller Finn betalingsgaranti og du er godt forsikret, skulle det vise seg at du får en fake i hendene. Møt gjerne selger hos urmaker for å verifisere ekthet. Kjøp gjerne fra utlandet, men husk at MVA kommer i tillegg.
 
Redigert av en moderator: