Hva synes egentlig folket om Omega Speedmaster "From Moon to Mars"? Neste ur blir høyst sannsynlig en Omega Speedmaster (eller Tudor Snowflake/Rolex GMT osv ), men jeg viker litt fra å velge den klassiske Omegaen.
Hva synes egentlig folket om Omega Speedmaster "From Moon to Mars"?
@jsf
Jeg synes den er veldig fin og litt annerledes. Liker ikke helt teksten på skiven, men ellers er det ett friskt pust i hverdagen Det er jo bare sub-dailene og skriften som er forskjellig fra en "standard" Speedmaster.
Jeg sier kjør på
Tror jeg hadde gått for Alaska om jeg skulle hatt en anerledes speedy
Den er jo kul, det jo en Speedy...
Men hvis du vil ha en utenom den tradisjonelle dvs. limited editions, finnes det mange som jeg personlig synes er kulere:
Kanskje litt inhabil på den siste der, men likevel...
Jeg syntes den ser knall ut! Klassiker frisket opp litt uten å bli ødelagt. Høres litt rart ut dette, men jeg liker godt fargene og kontrasten de har mot hverandre.
Det andre alternativet jeg har sett for meg er en Omega Speedmaster Michael Schumacher limited edition som bærer en mistenkelig likhet til Paul Newman Daytona. Denne kler absolutt alt og står kanskje nærmere et kjøp enn "from moon to mars".
I love my Speedy!
Hei!
Jeg er ny her på forumet og har i det skjulte glant litt omkring på dette forumet. Har en stund hatt stor interesse for klokker etter jeg så min første Speedy som den så kjært kalles. Så ble det videre forsterket da en tidligere kollega, som nå jobber hos bjerke - fikk meg til å kjøpe min første klokke: Seiko Orange Monster...
Men har nå en gnagende følelse av at speedyen - den må jeg ha... Jeg vill også kunne si som quotet over: "i love my speedy".
Har søkt litt rundt og lommeboken tillater dessverre ikke nykjøp. Finn.no og tidssonens forum er ganske ribbet ut i fra hva jeg kan se. Så etter litt søking på Ebay.co.uk. har jeg funnet frem til denne:
H0329 Omega Speedmaster Automatic Chronograph Most Sold Omega Model In The World | eBay
Til hvilken pris er dette et godt kjøp? er det noen som synes det ser shady ut? Noen cons/pros?
Dere som kan vintage Speedy kan sikkert si mer om denne enn meg!
Kan det være ref. 105.003? Tror eier nevnte at den skulle være ca fra '66.
Uansett syntes jeg denne var utrolig flott... Ser ut som om det kan være nye visere, men helt perfekt er det vel vanskelig å finne en så gammel klokke!
Utifra hva jeg selv har erfart med en litt for stor Orange monster og en litt for liten Omega Constellation Pie Pan, så er det: 3510.50 jeg tenker på. Budsjettet strekkes vell litt begge veier avhengig av dagshumøret.. Veldig avhengig av hvilken tilstand og om boks/papirer følger med eller ei. Jeg vet ikke hvor mye dere mener at jeg burde ut med? La meg først høre deres råd(dere som faktisk kan noe om dette her)
Edit: Takk SpaceCowboy!
Edit 2: @SpaceCowboy & @Wangensten ingen av dere som har en ide?
@Danvoll
Jeg ville kjøpt denne om det er en 3510 du er på utkikk etter.
FS: Omega Speedmaster 3510.50 - Rolex Forums - Rolex Watch Forum
8250kr + mva = ca 10500kr
@Wangensten Da er melding sendt til selger om ønsket kjøp og jeg krysser fingre og tær om at han er villig til å sende til Norge. Tusen takk for hjelpen!