Den o' store Omega Speedmaster-tråden

Ja men det er fordi Omega bruker 24ct gull mens Rolex bruker 18ct.
Hehehe.... :D
Faktisk Moonshine- gold (men «kun» 18):ROFLMAO:
IMG_4725.png

24 blir vel for mykt?

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Faktisk Moonshine- gold (men «kun» 18):ROFLMAO:
Vis vedlegg 348736
24 blir vel for mykt?
Ja, selvfølgelig tuller jeg der.
24ct er litt mykt som du sier og ikke tilpasset til alle typer smykker.
Det hadde vært veldig fort skadet på en klokke kasse, uten å nevne problematikken med stål barettene og spesielt ikke tilegnet til en lenke.
18ct er 75% gull og resten er ofte fordelt med kobber og sølv.
Palladium (som er sølvaktig farge, hardere enn Platinum og holder godt fargen sin) er nå billigere enn gull faktisk.

• Liker
Reaksjoner: Genta
Ja, selvfølgelig tuller jeg der.
24ct er litt mykt som du sier og ikke tilpasset til alle typer smykker.
Det hadde vært veldig fort skadet på en klokke kasse, uten å nevne problematikken med stål barettene og spesielt ikke tilegnet til en lenke.
18ct er 75% gull og resten er ofte fordelt med kobber og sølv.
Palladium (som er sølvaktig farge, hardere enn Platinum og holder godt fargen sin) er nå billigere enn gull faktisk.
Tipper Moonshine er utvinnet av Omega i en av deres gullgruver på Månen. Dyr fraktkostnad pga gullvekta, derav den høye prisen.

@Phenix På bilder syns jeg Speedy er kulere enn Daytona, men live tror jeg faktisk 126508 vinner. Også kan den dusjes med!

• Liker
  • Haha
Reaksjoner: Hammerfjord og Phenix
Tipper Moonshine er utvinnet av Omega i en av deres gullgruver på Månen. Dyr fraktkostnad pga gullvekta, derav den høye prisen.

@Phenix På bilder syns jeg Speedy er kulere enn Daytona, men live tror jeg faktisk 126508 vinner. Også kan den dusjes med!
Speedmaster Pro er 10atm/100m tett.
Ikke mange som oppfatter det, men det er sant.
Da er det lov å dusje litt med din ny Speedmaster Gold.
Spørs om du tør...
Barettene kan fortsatt ruste :D

For min del, dusjer jeg med konen, og sparer meg for å bruke min Speedo-Pro for månelandings manøveren i fuktige tilstander.
IMG_20230602_152412101.jpg

• Liker
Reaksjoner: Genta

Stemmer dette, betyr det at Swatch Group satser på at salget på de andre varemerkene sine, skal dra seg snart oppover igjen.
Men når man ser på trenden angående konsumering i USA, er det ikke en smart satsing fra Swatch.
Enig der, og jeg betviler at de stadige prisøkningene for prisøkningens skyld er bærekraftige.
Timingen kunne knapt vært verre, og jeg vil tro at det kanskje hadde lønnet seg med en mer attraktiv prissetting og heller kvittet seg med dødvekten blant merkene.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Enig der, og jeg betviler at de stadige prisøkningene for prisøkningens skyld er bærekraftige.
Timingen kunne knapt vært verre, og jeg vil tro at det kanskje hadde lønnet seg med en mer attraktiv prissetting og heller kvittet seg med dødvekten blant merkene.
Swatch Group er stor men LVMH gruppen er ikke liten heller.
Jeg mener at luksusvarer boblen sprakk i april 2023, og Hayek må våkne.

Alle som tror på at det er en liten nedgang før en ny oppgang, er frie til å satse enda mer og dobble investeringene sine.
Værsågod....
Men husk at finanskrisen startet i 2019 og ble maskert fra januar 2020, med den største pengetrykkings fest evig i menneskehets historie.
Og nå kommer bakrusen.

Screenshot_20231018-141206~2.png

Redigert:
Blir muligens en smule off-topic, men det får våge seg.
Kanskje blir det mye billig på markedet etterhvert, både nytt og brukt...?
Rolex har allerede droppet 30% eller mer på bruktmarkedet i løpet av et års tid, så jeg tipper Swatch Group bør tenke seg godt om nå om de vil holde hodet over vannet i de tidene som kommer.
Å gjøre seg mindre attraktiv for kundene pleier ikke å være en god strategi når det er dårlige tider.

Redigert:
Er en stund siden jeg har hatt en speedy i boksen, og jeg kikket nå etter en klokke med gule detaljer, så da kom jeg ikke utenom Apollo 8. Regnet dog med at den var alt for stor for meg, men det var den altså ikke. Den er også tynnere enn sine brødre som hjelper, og muligens bidrar også det at den er sort.. :mrgreen:

20231111_005722.jpg

Er en stund siden jeg har hatt en speedy i boksen, og jeg kikket nå etter en klokke med gule detaljer, så da kom jeg ikke utenom Apollo 8. Regnet dog med at den var alt for stor for meg, men det var den altså ikke. Den er også tynnere enn sine brødre som hjelper, og muligens bidrar også det at den er sort.. :mrgreen:

Vis vedlegg 351225
Denne er rå! Også en av de få keramiske Speedy med tykkelse som er brukbar!

• Liker
Reaksjoner: Zawatch

Vis vedlegg 351225
Testa @Blodstrupmoen sin. Likte denne! Gratulerer

Hei, jeg har en Speedmaster First Omega In Space i samlingen som dessverre blir alt for lite brukt da jeg opplever at baklokket har en del skarpe kanter som graver deg inn i huden. Er det noen som har tips til urmakere i Oslo som har tilgang til Omegas delkatalog for bytte av baklokk til for eksempel 145.012?

Hei, jeg har en Speedmaster First Omega In Space i samlingen som dessverre blir alt for lite brukt da jeg opplever at baklokket har en del skarpe kanter som graver deg inn i huden. Er det noen som har tips til urmakere i Oslo som har tilgang til Omegas delkatalog for bytte av baklokk til for eksempel 145.012?

Litt på siden av det du er ute etter, kanskje...
PS. Vet ikke om den passer, men står FOIS i listen der.

• Liker
Reaksjoner: knutdf