Den råeste dykkerklokka til under 10000 ?

Tenker fort på en Helson...

HELSONSharkmaster07.jpg
 
Vel, snakker vi nypris under 10000,- mener jeg at dette er noe med det beste:

* Orient Star 300m
* Stowa Seatime
* Seiko Sumo
* Archimede Sporttaucher
* MK II LRRP

Det er det jeg kommer på nå, i en noe vinpåvirket tilstand som jeg er. Og, dette gjelder bare hvis du skal kjøpe nytt, er du åpen for brukthandel, er det ikke vanskelig å få en del annet interessant brukt for under 10000. Bl.a bør en noen år gammel Omega Seamaster fint gå an å skaffe for den prisen.
 
En Oris diver burde du finne ny på ebay for under 10000, ellers har jeg lest mye bra om Orient Star 300m. Skulle gjerne prøvd en selv.

Ellers har jeg en Victorinox Divemaster 500, det er en robust sak. Min er quartz, men du får automatisk også hvis det er viktig for deg.
 
Takk for kjappe svar ;)
likte designen på MK II LRRP og Helson Shark diver veldig godt, tøffe klokker begge to. Så må nesten se mer også finne ut litt forskjellig. Har lest litt rundt og finner at automatikk klokker går ofte litt for fort eller sakte, og lurer på om dette stemmer med absolutt alle klokker med automatikk ? Evt, citizen eco drive som har quartz da, vis det er et alternativ ?
 
I denne prisklassen har du mye å velge mellom. En del nytt, men hvis du er villig til å kjøpe brukt blir det straks mer å velge mellom. Omega Seamaster, flere modeller fra Sinn, Oris og Doxa. Jeg vil slå et slag for Doxa. Denne har 1000 meter vanntetthet, en bezel med dekompresjonstabell og et driftsikkert ETA 2824, som også er utverket i de fleste av de automatiske klokkene i denne prisklassen. Lykke til!
5434ce1a-a7b8-69a1.jpg
 
Vil helst ha en helt ny klokke, og er litt usikker for jeg har en del alternativer som dere sier. Helson Shark diver, citizen orca, citizen ecozilla, seiko monster og flere ;p
Så er bare å slenge på alt av erfaringer med de modellene og andre.
 
Det blir jo litt opp til deg selv om du har lyst til og bruke opp mot 10000kr
på en dykkerklokke. Seiko har jo mange bra modeller som du har mye penger
til overs fra de 10000 du hadde i lomma hvis du kjøper en;)
 
Jaja, bare tenkte å holde meg under 10 lapper hvertfall ;)
For blir litt dyrt med klokke til over 10000 for å dykke med når jeg nesten aldri svømmer engang ;p
 
Jaja, bare tenkte å holde meg under 10 lapper hvertfall ;)
For blir litt dyrt med klokke til over 10000 for å dykke med når jeg nesten aldri svømmer engang ;p

He he, jeg kjenner meg igjen. Jeg liker dykkerur veldig godt. Men jeg har aldri
klokke på meg når jeg er i kontakt med det våte element. Som nevnt tidligere i
tråden bør du da også ta med brukte ur i vurderingen din. Mye gode kjøp der
ute med et tak på 10000,- Kanskje tilogmed 2 kule divere også:D
 
En Seiko Orange monster / SKX007.
Og en Steinhart Triton.
Også kjøper du kule remmer for resten av pengene.:cool:
 
Så på nettsiden dems at de sender ikke fra 31 januar til 13 februar. Og jeg skal på ferie i februar, noe som gjør at jeg ikke får klokken til ferien. Og da må jeg gå for en annen og så bestille shark diver'n etter februar.... Litt nedtur, men hvem syns dere av seiko monster, ecozilla og citizen orca ? Tenkte å bestille fra Creationwatches.com
 
Jeg ville gått for Seiko Monster. Rett og slett fordi den er automatisk. Ellers er jeg strålende fornøyd med min Seiko SKX009

Marius