Den store budgettråden!

Denne tråden må vi holde liv i...

Var og prøvde Certina DS-1 Automatic hos Protid i Ski i dag, og denne klokken er enda flottere i live enn på bilder... Min første tanke da jeg fikk den på armen var Tag Heuer Carrera, og det er jo ikke noen dårlig referanse...

GetFile.aspx


For alle med et litt trangt budsjett, men som ønsker seg ny klokke fra norsk AD må jo dette være det desidert beste valget... Jeg er i hvertfall overbevist! :)
 
Denne tråden må vi holde liv i...

Var og prøvde Certina DS-1 Automatic hos Protid i Ski i dag, og denne klokken er enda flottere i live enn på bilder... Min første tanke da jeg fikk den på armen var Tag Heuer Carrera, og det er jo ikke noen dårlig referanse...

GetFile.aspx


For alle med et litt trangt budsjett, men som ønsker seg ny klokke fra norsk AD må jo dette være det desidert beste valget... Jeg er i hvertfall overbevist! :)

En av mine personlige favoritter! Hadde dette vært fra en dyrere produsent hadde det vært en gjenganger her inne ;)
 
Og det er vel egentlig en falitterklæring over forumet som sådant. ;)

Problemet er vel ikke så mye at den ikke koster mer i seg selv, men at denne i en skikkelig fin og gjennomført finish hadde vært en spennende klokke?

Slik den står nå er det, for meg, en pen skive men resten er til å sovne av. Bedre finish koster mer, slik er det nå ening bare.
 
Problemet er vel ikke så mye at den ikke koster mer i seg selv, men at denne i en skikkelig fin og gjennomført finish hadde vært en spennende klokke?

Slik den står nå er det, for meg, en pen skive men resten er til å sovne av. Bedre finish koster mer, slik er det nå ening bare.

Helt enig!
 
All denne Certina diskusjonen førte til at jeg måtte surfe litt på hjemmesiden. Fant denne:

C0084261605700.png


Har ikke sette denne før, regner med at den ligger i riktig prisleie med tanke på denne tråden.
 
Med tanke på de siste bidrag i denne tråden, vil jeg selv slå et aldri så lite (les: stort) slag for Tissot.

Her snakker vi virkelig "budsjettur".
Denne vakre Tissot Visiodate 1957 Heritage er en reprodusert versjon av samme ur fra........ ja, nettopp...
Det måler 40mm og har en sliter av et ETA-verk i seg. Klassisk, moderne/retro og meget elegant.

Utsalg rundt 450 Euro.

tissot-visodate-1957-automatic-2.jpg


tissot-visodate-1957-automatic-cadran.jpg
 
Har veldig sansen for Orient og Seiko. Bra manufakturverk til en veldig lav pris :)

Orient FFD0F004W - Vintage til 425 $

21.png


Forøvrig en veldig fin Tissot, Moore!
 
Det skulle vært morsomt å fått Rolex, ALS, Certina og Hamilton til å lage et nolunde tilsvarende ur, droppe logo, og la all verdens WIS'er ta en blindtest på følelsen av kvalitet. ;)
 
Christopher Ward har flere fine klokker i budsjettklassen. Hva med en c20 Lido?
nonew_c20sss.jpg

$570.
 
Tenkte det kunne være en ide å hente denne tråden tilbake fra semi-dypet jeg. En fin tråd for oss som studerer og liker fine klokker. Men ikke har en bankkonto som skriker Rolex. Nå har jo Helson kommet med Shark diver i 40mm.

Prisen er 599 dollar eller knappe 3400 med dagens kurs. Hadde den vært tilgjengelig i bronse hadde jeg kastet meg over den :cool:
 
Redigert:
Synes Hamilton Khaki må nevnes i denne tråden:

HamilonKhaki1-1.jpg


Hamilton er jo en virkelig klassiker. Selv om det nå står ETA-verk i dem i dag, er de ikke noe etterligning av noe - klokkene er nesten uforandret siden krigen, da de ble produsert for amerikanske soldater. Finnishen er langt bedre enn det jeg har sett av Tissot, Certina og tilsvarende Swatchmerker i dette prisleiet. Utformingen av kassene er veldig forseggjort og linjerene. Dette er veldig mye klokke for ca 3000,-!
 
Tenkte det kunne være en ide å hente denne tråden tilbake fra semi-dypet jeg. En fin tråd for oss som studerer og liker fine klokker. Men ikke har en bankkonto som skriker Rolex. Nå har jo Helson kommet med Shark diver i 40mm.

Prisen er 599 dollar eller knappe 3400 med dagens kurs. Hadde den vært tilgjengelig i bronse hadde jeg kastet meg over den :cool:

Med denne i titan hadde ihvertfall jeg vært storfornøyd ( helt til tudor pelagos er innen rekkevidde:cool: )

Sendte helson en mail, kanskje de hører. Manko på dykkere i titan som ikke har brutus-størrelse imo...
 
Redigert:
Titan hadde vært stilig ja. Får si ifra når du får svar da. Har allerede mast om en i bronse, men fikk i svar at det ikke var noen planlagt :(
 
Budsjettgull.

Har ikke pløyet gjennom hele tråden enda, så dette er sikkert et velbrukt tips, men må bare fyre oppunder Kemmner Tonneau, etter at jeg kjøpte denne nok en gang i dag. fås pent brukt for ca 2500,- i Norge. Max valuta for penga. ETA 2824 2 mener jeg sitter i dette, funker supert.

Resirkulert bilde fra dagens:

20130226_164648_zpsc4521441.jpg
 
Redigert: