Den store budgettråden!

Bilde112.jpg

Etter å ha fått ny rem på Seiko 5 "Military" regner jeg at denne vil få mer wrist-time i tiden fremover!

IMAG0154.jpg

Etter å ha fått ny rem på Seiko 5 "Military" regner jeg at denne vil få mer wrist-time i tiden fremover!

IMAG0154.jpg

Tøff rem, på en tøff klokke :)

Får ta med et par bilder av mine to nyeste kjøp.

Også her går det litt i Seiko 5 "Military" om dagen, på nato av litt diverse farger :)
MAgaCl.jpg

Orange Monster har fått mye tid de to dagene jeg har hatt den ;)
Pci4Sl.jpg

Tror ikke jeg har tatt de lilla tabelettene idag, fordi jeg vurderer denne :oops:

Jeg liker jo ikke asiatiske klokker engang... Men Citizen var min første, og man husker jo alltid første gang :p

Det er vel ingen tvil om at de fleste klokkeentusiastene her inne har en forkjærlighet for de litt dyrere merkene, meg selv inkludert, men jeg har en tendens til å bli veldig interessert i budget-klokker hver gang klokkekontoen er tom :) Kall det ventepølse, kall det galskap, men også bare en kjærlighet for alt som heter klokker, både dyre og rimelige. Mange av oss surfer jo timesvis med klokker hver dag, og det finnes jo utrolig mye kult der ute til hyggelige priser. Hva ser dere på? Hva har dere nettopp kjøpt? Hva skal kjøpes? Tenker vi setter makspris på ca. $1000.

Må innrømme at jeg en periode gikk en smule bananas på Seiko5-fronten.... Til mitt forsvar kommer alle tilsammen under grensen på $1000 ;)

De er alle tilstrekkelig vanntett i forhold til de dybder jeg beveger meg på, og lumen er meget bra. Holder tiden gjør de også. Hadde kanskje ikke trengt fem, men når blr fornuft et tema her inne? :D

IMAG0568.jpg

IMGP4196.jpg

CIMG1203.jpg

CIMG1216.jpg

IMGP4183.jpg

CIMG0639.jpg

hyBZc.jpg

Her er noe som kom i posten i går. Lenga som kom med var noe skvip, men selve klokka er kjempefin. Hvilken reim/lenke bør jeg sette på? Gjerne noe vantett.

Mange med Seiko 5 her - kan man spørre om hvordan lumen er på desse, sammenlignet med f.eks en Monster?

Jeg kan bare svare når det gjelder Seiko 5 "divers", da jeg ikke har Seiko 5 "military" eller annet. Min bror har en Seiko Monster, og jeg vil si at den "lyser litt mer opp" for å si det sånn, i og med at timemarkørene er større enn på mine Seiko 5. Men jeg synes ikke det er stor forskjell.

Nå har jeg ikke gjennomført noen vitenskapelig test for å sjekke hvilken som lyser lengst av Monster og Seiko 5, men mine Seiko 5 er godt lesbar hele natten gjennom. Jeg selv har ingen klokker med bedre lume enn Seiko 5, men nå har jeg heller ikke Seamaster av nyere dato å sammenligne med, ei heller Rolex.

Men jeg vil påstå at lume ikke bør være showstopper hvis du vurderer Seiko 5, da bør det heller være slike ting som urverk, kvalitet på lenke, at den ikke har skrukrone, at den ikke hacker (selv om det likevel er mulig...), at den kun er vanntett til 100 meter osv.

Jepp, på eBay. Er et par selgere som har dem der. Ligger mellom $50-60. Braceleten skal være legendarisk dårlig kvalitetet på, så må vel byttes til noe annet, men er jo artig med en billig russisk klokke som ser litt kul ut :) Mega beater potensiale. Leste en anmeldelse der en dykker som hadde brukt den jevnlig, og den holdt visst aboslutt mål i forhold til vanntetthet :D

Kjøpte akkurat denne :) Vostok "Scuba Dude". 300kr.

420059.jpg

WRUjP.jpg

Hah! har akkurat den samme duden (pluss den jeg posta tidligere). Har du fått den i hende eller bare bestilt? Lenka er skrot, men klokka virker ganske solid. Blir du å sette på nato eller noe? Jeg vet ikke helt hva jeg skal sette på. Tenkte kanskje en simpel rubber strap.

Her ikke fått den enda :) Tenkte å finne noe rubberstrap greier å ha den på, gjerne en blå en.

jeg kan si deg en ting, scuba dude er vanvittig mye penere enn bildene tilsier. blåfargen er dyp og metallisk. sammen med det rød på bezelen og de hvite markørene tipper jeg den hadde gjort seg på en norge-nato. Men den er 18mm da...
Og de ser ut til å holde tiden sånn passe bra. zissou mister ca 20sek men dude ser foreløpig ut til å bare være en 4-5 sekunder for sen. har bare hatt dem i 3 dager da...