@Kohe321: Nå trenger vi en dyp analyse. Hva skjer? Det var dessverre forholdsvis klart at Atleti var det beste
laget over to kamper. Og fra 7-0 til 1-2 ... hva skjer?
@Hvalrossen Jepp, Atletico gikk fortjent videre, og med formen Barca er i så tviler jeg sterkt på at vi ville gått videre fra semifinalen uansett, og i så fall er det helt greit å slippe å spille 180 intense minutter i midt-uken som sannsynligvis ville brukt opp verdifull energi som vi trenger for å fokusere på LL og CDR finalen.
Det er veldig vanskelig å si så veldig mye om hva som har gått galt, luften har liksom gått fullstendig ut av ballongen de siste ukene. Det er ikke Lucho som er problemet etter min mening, taktikkene hans treffer for det meste greit. Spillerne sliter rett og slett med å lese hverandre på banen, store sjanser blir sløst bort foran mål, og alle virker liksom ganske tomme.
Jeg tror det er generell utmattelse som har ført til det som på fotballspråk kalles dårlig form på verst tenkelig tidspunkt i sesongen. Resultatet er en fullstendig kollaps. Klubb-VM i Kina som ble spilt i vinter var egentlig begynnelsen etter min mening, og landslagpausene med intense kvalifiseringskamper har ikke gjort saken bedre - spesielt for Messi og Neymar som har reist til og fra Sør-Amerika. Messi var helt enorm mot Bolivia i forrige landslagpause, men har siden virket helt tom for energi. Kampen i går mot Valencia var dog den beste han har spilt siden landslagpausen, og virker å være på vei oppover igjen. Det er viktig, for vi trenger sårt noe Messi-magi i resten av kampene når Neymar og Suarez er i så elendig form som de er i nå.
Blir spennende å se hva som skjer fremover, vi har fremdeles ligaen i egne hender om vi vinner de resterende kampene, og finalen mot Sevilla i CDR ville uansett vært fullstendig åpen. De resterende kampene er Deportivo borte, Gijón hjemme, Betis borte, Espanyol hjemme og Granada borte. Samtlige er på papiret fullstendig vinnbare kamper, men i denne formen kan jo alt skje...
Uansett artig for nøytrale at det nå kun er 1 poeng mellom første og tredjeplassen i ligaen.