Den store fotballtråden!

WOW... Liverpool - Dortmund er en av de aller beste fotballkampene jeg noensinne har sett! FOR et drama. Gåsehud.

Liverpool viser utrolig vilje og mental styrke som ikke knekker ved 0-2 etter bare 10 minutter, men kommer tilbake med 4 mål i andre omgang. Klopp er en fantastisk trener. :)

Finnes det noen steder som sender kampen i reprise? På grunn av udugelige streams fikk jeg sett ca 10 minutter totalt...

Jepp, men klarer å dy meg for at man får inntrykk av at BD er et mye bedre fotballag. Det var vel mer Anfield som trykket inn noen scoringer på slutten.

• Liker
Reaksjoner: gulenissen
Alt begynte da Jesus kom innpå.
joe-allen.jpg

@Kohe321: Nå trenger vi en dyp analyse. Hva skjer? Det var dessverre forholdsvis klart at Atleti var det beste
laget over to kamper. Og fra 7-0 til 1-2 ... hva skjer?

@Kohe321: Nå trenger vi en dyp analyse. Hva skjer? Det var dessverre forholdsvis klart at Atleti var det beste
laget over to kamper. Og fra 7-0 til 1-2 ... hva skjer?

@Hvalrossen Jepp, Atletico gikk fortjent videre, og med formen Barca er i så tviler jeg sterkt på at vi ville gått videre fra semifinalen uansett, og i så fall er det helt greit å slippe å spille 180 intense minutter i midt-uken som sannsynligvis ville brukt opp verdifull energi som vi trenger for å fokusere på LL og CDR finalen.

Det er veldig vanskelig å si så veldig mye om hva som har gått galt, luften har liksom gått fullstendig ut av ballongen de siste ukene. Det er ikke Lucho som er problemet etter min mening, taktikkene hans treffer for det meste greit. Spillerne sliter rett og slett med å lese hverandre på banen, store sjanser blir sløst bort foran mål, og alle virker liksom ganske tomme.

Jeg tror det er generell utmattelse som har ført til det som på fotballspråk kalles dårlig form på verst tenkelig tidspunkt i sesongen. Resultatet er en fullstendig kollaps. Klubb-VM i Kina som ble spilt i vinter var egentlig begynnelsen etter min mening, og landslagpausene med intense kvalifiseringskamper har ikke gjort saken bedre - spesielt for Messi og Neymar som har reist til og fra Sør-Amerika. Messi var helt enorm mot Bolivia i forrige landslagpause, men har siden virket helt tom for energi. Kampen i går mot Valencia var dog den beste han har spilt siden landslagpausen, og virker å være på vei oppover igjen. Det er viktig, for vi trenger sårt noe Messi-magi i resten av kampene når Neymar og Suarez er i så elendig form som de er i nå.

Blir spennende å se hva som skjer fremover, vi har fremdeles ligaen i egne hender om vi vinner de resterende kampene, og finalen mot Sevilla i CDR ville uansett vært fullstendig åpen. De resterende kampene er Deportivo borte, Gijón hjemme, Betis borte, Espanyol hjemme og Granada borte. Samtlige er på papiret fullstendig vinnbare kamper, men i denne formen kan jo alt skje... :)

Uansett artig for nøytrale at det nå kun er 1 poeng mellom første og tredjeplassen i ligaen. :)

Redigert:
Tusen takk, @Kohe321. Det så veldig dårlig ut; Rakitic virket elendig, Iniesta dribler helt til han mister ballen, Neymar er usynlig, ryktene som fortalte at Busquets også spiller pasninger forover stemte absolutt ikke, og Messi helt ute av slag.
Samtidig har ikke Arda gitt noe positivt inntrykk og Aleix Vidal fikk vi jo ikke se. Sergio Roberto så positiv ut i CL men skjønte at var skyld i begge Valencia's mål. Kommer det inn noen nye? Depor borte er vel den eneste kampen de potensielt kan tape poeng, men man vet aldri.

Ingen tvil om hvem som er kongen på OT. Selv blaserte stjerner som har vunnet "alt" og som stort sett poster bilder av seg selv ber pent om en selfie med den største :) En av de få som kunne snu fotballkamper kun ved å være tilstede på banen. #7

ChYjF9WW4AArPZO.jpg

City... Snakk om flau opptreden over to kamper. Kan ikke huske sist jeg så et lag spille så dårlig og vise så lite innsats i en CL semifinale, eller sluttspillet generelt for den saks skyld?

En ting er at det tekniske nivået var lavt, men mangelen på "hjerte" fra spillerne var jo fullstendig sjokkerende. Føler virkelig med City fansen som dro ned til Madrid og betalte billettpenger for å se på den fornærmelsen mot sporten de ble vitne til der. RM cruiset det inn uten å gå inn i andre gir en gang. Hadde City i det hele tatt et skudd på mål over de to kampene?

Holder Atletico som favoritter i finalen, og selv om finaler lever litt sitt eget "liv" og er veldig uforutsigbare så føler jeg at Atletico har styrket og forbedret seg siden 2014, hvor RM virker hakket svakere nå enn den gang. Ancelotti sitt RM var på sitt beste fryktinngytende i angrepsfasen, og jeg føler ikke de er helt på det samme nivået under Zidane enda.

Vi får se. Som fan av Barca kommer jeg selvsagt til å heie på Atletico, selv om de spiller en anti-fotball jeg ikke liker.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Vegard
Ikke annet enn skandaløs innsats fra Manchester City. At Yaya får spille til langt ut i andre omgang med den slette innsatsen er ikke annet enn falitterklæring fra en slik klubb. Pelle må jo ha tatt en stor dose Vival før kampen med slik manglende handlekraft fra benken og det samme går for flere av spillerne. Stygt å håpe at Pep står uten Campions Leagueplass til neste sesong? Lurer på hvor mange spillere som går ut med vaskevannet i den klubben, for akkurat nå er det råttent inn til kjernen.

• Liker
Reaksjoner: Kohe321