Den store fotballtråden!

Kohe321

Støttemedlem
Medlem
19. okt. 2011
Har forstått at ikke alle her inne er fans av the beautiful game (hvordan er det mulig), så istedet for at vi som har sett lyset skal forstyrre i snikksnakk tråden så oppretter jeg like gjerne en egen tråd. :p

Jeg begynner: sitter og ser på Madrid mot Galatasaray i Champions league akkurat nå, og merker jeg blir småkvalm av denne dømmingen, dette må være noe av det sykeste jeg har sett.

@Thomas Det røde kortet som Nani pådro seg i ManU VS. RM, og som i effekt sendte dem ut av CL, fikk nettopp en fin liten kontrast: Sergio Ramos på RM kommer hoppende inn i Drogba med foten i ansiktshøyde, smeller ankelen inn i skulderen til sistnevnte og ruller ned på banen. Direkte rødt til Ramos? Selvfølgelig ikke, han får selvsagt frispark i sin favør. Det gir jo perfekt mening. Sergio Ramos stempler senere en Galatasaray spiller på foten innenfor straffefeltet slik at han blir felt. Hva skjer? Gult kort til Galatasaray spilleren selvfølgelig. Siste jeg så var at RM scorte mål fra et frispark de ikke fortjente.

Jeg heier ikke på noen av lagene, men fy søren dette var ille. Nok en gang blir det helt absurde dommeravgjørelser i en RM kamp, føler de har en tolvte spiller på banen altså...

/rant off :cool:

Ellers håper jeg inderlig at Messi blir god igjen til returkampen mot PSG på hjemmebane... :)

Redigert av en moderator:
Hvem dømte kampen?

Ser at Çakir ikke fikk dømme noen av kvartfinalene, tviler vel også på at han får dømme semier eller finale. Hvis ikke det er et signal fra UEFA så vet ikke jeg. Er enda ikke helt kommet over måten vi røk ut mot RM på, virker ikke som laget helt har kommet seg heller. Forestillingen mot Chelsea i FA-cupen på mandag var mildt sagt tragisk :(

Måten vi røk ut for RM på var helt for jævlig. Det svir enda, minner meg om følelsen da Aguero puttet på overtid siste serierunde i fjor. Man kommer ikke over det, men lærer seg å leve med det... :)

Dommer var Svein Oddvar Moen og kompani... :rolleyes:

Skal se det ikke kommer nok et "signal fra UEFA" etter denne kampen her. Når dommere kan ha så stor innvirkning på resultatet som de har, og dømmingen er såpass horribel som i dag, så kan kamper raskt bli fullstendig ødelagt. Skal bare være glad det ikke var finale, da hadde ikke tittelen betydd mye...

Veldig synd ManU røk ut av FA cupen også. Som Barcelona fan har jeg stor respekt for Ferguson og gjengen. Disse to lagene har jo møttes i finaler mer enn én gang, og jeg har alltid syntes de har spilt veldig fin og redelig fotball og vist frem god sportsånd. :)

Redigert:
Herlig initiativ @Kohe321!

Jeg er ikke så veldig engasjert om dagen. Eller rettere sagt de siste 3-4 årene. Flere grunner til det.
Jeg setter stor pris på å se en god fotballkamp sammen med venner og øl, gjerne på en pub. Da jeg var student bodde jeg like ved Rosendal-puben i Trondheim. Vi så nesten alt av kamper både lørdag og søndag. En herlig tid som jeg savner.

Blant mine venner går jeg mot strømmen, og liker stort sett alt av lag og spillere som de ikke liker. Mitt favorittlag er West Ham. Spilleren som du nevner over Sergio Ramos, er en av mine favoritter. Ja jeg liker Christano Ronaldo og :). Mannen kan jo virkelig spille fotball!

Savner West Ham fra rundt 2000 med blant annet Paulo Di Canio og Frédéric Kanouté på topp. Frank Lampard, Joe Cole, Trevor Sinclair og Steve Lomas på midtbane. Ian Pearce, Christian Dailly, Igor Štimac, Rio Ferdinand i forsvar. Vår norske venn Ragnvald Soma hadde noen år i West Ham på denne tiden. Det var tider det.

@Kohe321

Dette er kanskje en tråd som kan få lov til å flyttes ut i det åpne forumet? Tipper dette er en tråd som kan være interessant for mange :)

På tide denne tråden ble laget! ;)

Da drar jeg i gang en sang, og alle som ønsker må gjerne hive seg med;

Where ever they go we`ll follow our team,
For we are the Chelsea and we are supreme,
We'll never be mastered by no northern bastards,
And we'll keep the blue flag flying high,
Flying high, up in the sky,
We'll keep the blue flag flying high
From Stamford Bridge to Wemb(er)ley
We'll keep the blue flag flying high

#RAFAOUT

@cosmo_dud Hehe, Sergio Ramos er en av de få spillerene på RM jeg faktisk liker godt. Utrolig tøff spiller som har en helt enorm evne til å vinne ALLE hodedueller. Keeperen Iker Casillas, Xabi Alonso, Higuain og Di Maria liker jeg også godt. Ronaldo er selvfølgelig kjempegod, men synes han virker utrolig arrogant og sutrete. For eksempel synes jeg han sjelden viser oppriktig glede når han scorer, men tar seg heller en løpetur langs krittet og ber publikum om å dempe seg før han poserer for kamera... Men folk får selvfølgelig like hvem de vil. :)

Forresten, Barcelona hadde nylig tidenes comeback mot Milan på hjemmebane. Får frysninger bare jeg tenker tilbake på den kampen. Her er en publikumsvideo filmet av en heldig fyr som hadde plass rett bak trenerbenken. For en stemning, skulle gitt mye for å kunne være der den kvelden... :D

[video=youtube;7sQqJ6C_gLA]http://www.youtube.com/watch?v=7sQqJ6C_gLA[/video]

Og et av de råeste øyeblikkene i fotballhistorien etter min mening. Messi sitt legendariske midtbaneløp. :D

[video=youtube;cAehMNYw0ig]http://www.youtube.com/watch?v=cAehMNYw0ig&list=LLFkQehBqLDE9hyEsUqm4DEQ[/video]

Nok en gang blir det helt absurde dommeravgjørelser i en RM kamp, føler de har en tolvte spiller på banen altså...

/rant off :cool:

Ellers håper jeg inderlig at Messi blir god igjen til returkampen mot PSG på hjemmebane... :)

Helt nøytral er vi? :rolleyes: nå skal jeg ikke dra konklusjoner for kjapt, men mener de som holder med Barcelona bør trå veldig varsomt med å klage på dommere. Ikke ofte jeg tenker på Barca, men når jeg først gjør det så får jeg så lyst på is.

75256_10151336949241241_1091994062_n.png

Haha joda, det er ganger Barca har dommerene med seg også, ikke tvil om det. Men i år synes jeg det har vært gjennomført skjev dømming i favør RM i de store kampene (ikke nødvendigvis liga, bortsett fra clasico). Det har rett og slett vært noen avgjørelser som gjør at man klør seg i hodet, som når dommer blåser av kampen før ManU får tatt hjørnesparket de fikk før overtiden gikk ut... :rolleyes:

Men helt nøytral når jeg ser RM kamper er jeg nok ikke, selv om jeg liker å tro at jeg er det... :p

Holder man med et lag er man for evig og alltid inhabil ovenfor andre lags medgang/dommeravgjørelser. Er akkurat slik selv, og kjenner fortsatt den dag i dag at jeg spyr litt i munnen litt når jeg hører Tom Henning Øvrebø eller Barcelona blir nevnt, sånn kommer det nok til å være for resten av livet.

Var noen grove feil i går fra dommeren, liten tvil om det. Men jeg er en av de som ikke klarer å se den store feilen mange hevder skjedde i Man Utd - Real Madrid. Det var en meget streng avgjørelse, men feil? Ikke overbevist.

#RAFAOUT (får ikke sagt det nok)

Fotball, religion og politikk er vel ting man skal være forsiktig med å diskutere da det lett blir temperatur siden det kan være en del følelser involvert. Det kan derfor være greit at det ikke blir diskusjoner rundt beste spiller og beste lag da mange ikke klarer å være saklige og objektive. Det enkleste er vel derfor at jeg presenterer fasit med det samme slik at den ballen kan legges død og tråden kan få leve videre uten å utarte seg i feil retning. :) :)

b7202d2f5e2e224c1e94164ca9d96787_zpsce4ca1e7.jpg

Hahahah, TomB ;) En god latter forlenger livet. Cantona er helt klart en legende, men langt, langt fra den beste spilleren i PLs historie.

United er gjengen jeg heier på takket være baby face, Dwight Yorke og Andy Cole!
[video=youtube;gFgqhm-_6iU]http://www.youtube.com/watch?v=gFgqhm-_6iU[/video]

Skal si interessen for fotball har vært laber fra ca 2001 frem til jeg flyttet til England i 2011. Bor med en ihugga United supporter, så da blir det endel kamper hjemme i stuen. Ellers er jeg stor fan av Serie A og Italia er det laget jeg heier på i internasjonale mesterskap.

Er viktig av fansen å gjøre seg hørt angående Benitez. Han har aldri vært likt på brua, han konmer aldri til å bli det heller. Selv om vi er glad i Roman i alt han har gjort (og gjør) for klubben, er ansettelsen av Benitez er hån mot supporterne.

..og til den andre der, jeg er overhodet ikke nøytral ;)

Får ikke akkurat bedre resultater av å være så hinsides negative mot en manager som tross alt har meget respektable resultater både i England og Spania :confused:

Cantona var kongen, må si jeg savner hærfører Keane også :)

[video]http://m.youtube.com/watch?v=GwcpFXOsrY8[/video]

For en temperatur det var i de gode gamle bruduljene mellom United og Arsenal.

Redigert: