Den store fotballtråden!

Har såvidt sett målet én gang, og låg det ikke en Malaga-spiller inne i målet (prøver å takle ball) da Santana setter den siste scoringen? Isåfall er det jo ikke offside. Føler med Malaga, utrolig at de har kommet så langt med alle problemene de hadde tidlig i sesongen.

PS! Irriterer meg over at kommentatorene ikke klarer å få navnet på stadion korrekt. Er lenge siden de byttet fra Westfalen til Signal Iduna Park.

Er jo dager som dette som gjør fotball til det viktigste av alle uviktige ting her i verden :)

1. Jepp, men keeperen var lenger fremme på banen, så det var ikke to spillere mellom spiller og mål.

Bayern imponerte veldig idag. Hvis noen så Barca: var de like dårlige som jeg mente de var i 4-0 mot Milan (ingen spøk, faktisk, bevegelsene rundt ballfører imponerte ikke, mer individuell geniaitet av Messi og Xavi enn godt spill)?

Er superglad, men veldig sliten - de siste minuttene der gjorde nesten fysisk vondt å se på. :p

Kult hvordan moralen i laget snudde helt da Messi kom på! Og situasjonen han laget som førte til mål var helt utrolig bra, han reddet Barca i kveld.

En nokså laber kamp fra Barca sin side egentlig. Hele "systemet" satt liksom ikke, selv om flere av spillerne spilte kjempebra på egenhånd så fikk de liksom ikke til samspillet hvor du føler de nesten leser tankene og bevegelsene til hverandre før de skjer. Men dette tok seg opp da Messi kom utpå. :)

Nei, utrolig digg at vi går videre, nå skal jeg hoppe til køys med et smil. :D

Redigert:
Artig "spill" med Maradona. Utrolig hvor vanskelig han er å lese!

[video=youtube;c8n8qlXOqFw]https://www.youtube.com/watch?v=c8n8qlXOqFw[/video]

Barca - Bayern: blir tøft dette for Barça. Jeg skjønner at Kohe321 er en stor Barça-fan, men Bayern så sterke ut.

Deilig å slippe to innenlandske semifinaler (neppe tilfeldig :)

Jeg har også holdt med Barça de senere årene pga den glitrende fotballen, men jeg synes Bayern fortjener en seier snart etter overkjøringen av Chelsea i finalen ifjor (og de sterke kampene mot Madrid i semien).

Uansett, dette blir moro, med Real-Bayern i finalen, ser det ut til.

Morsom kamp Basel- Tottenham igår, men nivåforskjellen mot Juve-Bayern dagen før var veldig stor ...

Nå sliter vel Viasat-gjengen med å finne ut hvilken dårlig kamp de skal sende for å tvinge folk inn i en betalingsløsning. Research-teamet er på full jakt etter en georgiansk fjerdedivisjonskamp som går samtidig med semifinalene og som kan ta gratisplassen i TV-ruta.

Morsom artikkel; Xavi hadde 96 pasninger uten en eneste feilpasning!

Normalt er det forsvarspillere som topper slike lister fordi de kun slår sikre pasninger til egen keeper og andre forsvarsspillere, men Xavi slår noen pasninger fremover også.

Barça-stjerne satte utrolig pasningsrekord | Aftenposten.no

Morsomt at min gamle helt Javier Zanetti er nummer to på listen. Da det var som tyngst å være Inter-supporter på slutten av 1990-tallet og begynnelsen av 2000-tallet var det (kun) Zanetti som lyste innsats- og vinnervilje. Herlig spiller; akkurat som Ruben Sosa holdt Inter oppe før det.

Nå sliter vel Viasat-gjengen med å finne ut hvilken dårlig kamp de skal sende for å tvinge folk inn i en betalingsløsning. Research-teamet er på full jakt etter en georgiansk fjerdedivisjonskamp som går samtidig med semifinalene og som kan ta gratisplassen i TV-ruta.

:D

Jeg lar meg ikke kue til å joine disse betalingsløsningene, men har heldigvis en sportsbar i nærheten. Kult innlegg!

Barca - Bayern: blir tøft dette for Barça. Jeg skjønner at Kohe321 er en stor Barça-fan, men Bayern så sterke ut.

Deilig å slippe to innenlandske semifinaler (neppe tilfeldig :)

Jeg har også holdt med Barça de senere årene pga den glitrende fotballen, men jeg synes Bayern fortjener en seier snart etter overkjøringen av Chelsea i finalen ifjor (og de sterke kampene mot Madrid i semien).

Uansett, dette blir moro, med Real-Bayern i finalen, ser det ut til.

Morsom kamp Basel- Tottenham igår, men nivåforskjellen mot Juve-Bayern dagen før var veldig stor ...

Det som er problemet til Barca i år er forsvaret. Spesielt Pique er veldig ujevn denne sesongen, han kan gå fra å være en av verdens beste stoppere til fullstendig håpløs på to kamper. Dani Alves og Jordi Alba er fantastisk offensive backer med store defensive kvaliteter, men de er ofte så langt fremme i angrep at de ikke rekker å komme tilbake i forsvar på kontringer, og da MÅ pique og Puyol/Mascherano være skarpe.

Men med den angrepsrekken og midtbanen Barca har, så kan man aldri vite - har de dagen, og nøkkelspillere uten skade, så kan de vinne mot hvem som helst. Bayern er farlige, men det er tross alt alle på dette punktet i turneringen. Dette blir spennende å se, jeg er uansett glad for at vi er i semien! :)

Vil de ikke automatisk vise begge kampene på Viasat 4 nå som det kun er én kamp hver dag?
Men det kommer jo selvsagt i andre rekke, er jo Europa League og Basel-Chelsea som er høydepunktet i europa nå ;)

Enda værre var det å se redde og gråtende barn på tribunen like ved bråket..

Men i en helt egen klasse på skammeligskalaen er dommer Chris Foy som overser to røde kort og straffe mot City.

Off ja, stakkars - håper bøllene blir tatt og passende straff blir gitt!

...

FA cupen: først av alt, fy for en bra kamp det var! Etter Torres kom på og Ba scorte det flotte målet sitt så ble jo spenningen helt magisk - selv som helt nøytral seer merket jeg pulsen steg noen hakk. :eek:

Enig angående straffen, om det er situasjonen på slutten du sikter til. Torres burde fått den, han ble jo revet og dratt i så til de grader. Skuddsjansen ble jo ødelagt rett foran mål vel?

Det sagt så synes jeg City spilte kjempebra fotball med mye løpevilje og kjempepresise pasninger, noe som dessverre manglet for Chelsea i første halvdel av kampen, og først tok seg skikkelig opp da Torres kom innpå og Ba scorte...

Men sympati til Chelseafansen. Skulle personlig likt å sett ekstraomganger, det ble en ellevill kamp mot slutten der. :)

Redigert:
Chelsea hadde tatt hjem seieren i ekstraomganger, men vi får heller se frem mot neste sesong, troppen er god, så alt vi trenger en en samlende og god leder. Føler også at de får skylde litt på seg selv i dag ettersom de ikke gadd å møte opp til 1 omgang..

Var Kompany - Torres situasjonen jeg siktet til ja. Dømmer Foy straffe så må han også gi rødt kort, og hadde han gjort jobben sin skikkelig ville City allerede vært 10 mann da med Aguero utvist.

For et drama i kampen mellom liverpool og chelsea. Haha, Suarez er jo helt sprø, hva skjer med at han biter? :eek:

Ekstra tragikomisk blir det jo at han tidligere på dagen gav et intervju hvor han sa han har jobbet med å få bedre selvkontroll. Jeg må le. :rolleyes:

Skal ikke skrive noe som helst av det jeg virkelig føler etter denne kampen, da blir jeg utestengt fra forumet og FBI kommer på dør..