Da var den i hus..... Den som har vært min grail siden jeg så den første gang på et LP-cover av Chet Atkins først på 70-tallet.
Gretsch Country Genleman Chet Atkins. Bare navnet oser av historie og stil. Laget i USA en gang på 70-tallet, serienummer 3-9233, spilt på og brukt varsomt slik at den nå framstår med vakker patina. Fra myk jazztone til the Gretsch twang slik Georg Harrison låt da han brukte Country Gentleman tidlig på 60-tallet til the Edges spesielle sound i U2. It's all there......
Endelig , etter mange års leting dukket den opp og da var det bare å slå til.
What!? Så utrolig kult! Har du en hjemmeside e.l? Eller lager du bare til/for deg selv?Med fare for å fremstå som en skrytepave: Dette er en av mange jeg har laget selv.
What!? Så utrolig kult! Har du en hjemmeside e.l? Eller lager du bare til/for deg selv?
Takk @mutriakis og @Sponon. Min gitarmakerkarriere varte fra 1980 til 1988. På den tiden var det fint lite hjemmesider ... Jeg lagde for salg, og har ingen selv, bortsett fra den aller første (og den viser jeg ikke frem ...) Jeg hadde et verksted i Akersveien i Oslo, hvor jeg tlbrakte alle ledige stunder (full jobb ved siden av). Så fikk jeg barn, i 1988, og fokuset ble et helt annet. La dette være en advarsel ... Så sa det kazoong og 27 år føyk forbi, omtrent som en litt lang langhelg. Nå finnes ingen barn i huset lenger, men jeg bor et annet sted og har ikke lenger verksted, så jeg er redd dette er fortid og ikke fremtid. Jeg drømmer nok fortsatt om å starte opp igjen, men pågangsmotet er ikke helt det samme når man er 60 som da man var 30. La dét også være en advarsel ...
Jeg spilte aktivt for en del år siden og har bygget en grei rigg som blir brukt alt for sjelden. Et par av gitarene er solgt, men kjøleskapet med ear candy og min Tyler LA studio classic har jeg fortsatt.
Og for de som liker home brew, så er det en pre - post bildetråd her: