Den store Omega PloProf-tråden

Elsker Ploprof :love:

IMG_5286.jpeg
 
Nye sko til min Ploprof.
Sist jeg kjøpt denne gummiremmen kostet den kr 1700. I dag måtte jeg blø med kr 3190!
Men for en kvalitetsrem. Tykk og påkostet i en meget god kvalitet.
Blir en fin sommerklokke dette....

Vis vedlegg 333089Vis vedlegg 333090Vis vedlegg 333091Vis vedlegg 333092Vis vedlegg 333093Vis vedlegg 333094Vis vedlegg 333095Vis vedlegg 333096Vis vedlegg 333097Vis vedlegg 333098p

Grattis.
Valget er størst med de nye Ploprof.
Disse passer ikke på den 600.
Isofrane nekter å lage gul og rød 24mm utgaver som Omega gjorde mange tiår siden.
Omega lager bare svart og blå "isofrane" nå.
Fabrikanter som lager lignende reimer tar bare kontrakt fra 200 reimer.
Da blir det et helt eventyr med disse.
Eneste fabrikant som gjør gul og rød i 24mm er ikke helt på samme nivå med materiale og spesifikasjoner.
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
Tilbake til monoblock kasse, kult!
Vis vedlegg 336990
  • Crystal: Flat scratch‑resistant sapphire crystal with anti‑reflective treatment on both sides.:( Neiiiii...
  • Stripped of its nickel, and boosted with nitrogen and manganese, O-MEGASTEEL also offers a brighter white colour, as well as superior strength and a hardness that is 40% to 50 % higher than conventional steel.(y) As well as being non-ferromagnetic, the unique composition also delivers exceptional resistance to corrosion for a longer-lasting appearance.(y)
Men fortsatt dyrere en Titan utgave.


I 1971 var en Ploprof relativt sett dyrt.
-106.05$-
Det blir omtrent 800$ med dagens valuta verdi når man går på inflasjons kalkulator.
Alt var bedre i 70 tallene...
 
  • Liker
Reaksjoner: bruno47 og Gin
Jeg synes den utgåtte stålmodellen var både tøffere og kulere enn denne nye.
Men liker at den nye er mer tro til originaldimmensjonene.
 
  • Liker
Reaksjoner: akr
Til dere som har kjørt dere fast litt mtp. klokkeglede og entusiasme rund det du bærer på lanken.
Prøv en ploprof!
Sub/speedy/ect.....Er ålreite klokker. Men gud bedre så vanlig og 'ordinært'
Misforstå meg rett, jeg liker også disse, men tenk litt over hva klokken gjør nettopp for deg, og ikke hva den gjør for andre.
Du vil også bli overasket over den deilige bærekomforten på en ploprof. Ja den er stor, men formen på kasse ned mot håndleddet/der den orange trykknappen sitter, er avrundet aldeles nydelig.
Ellers har den bøttevis med designelementer jeg elsker.

Gummiremmen er vanvittig fet og tykk, men samtidig myk og skånsom.
Claspen/låsen er et kapitel for seg selv, med inngraverte bilder og detaljer. Den er også bygget for og virkelig brukes som en dykker, samtidig som den er meget behagelig , og ikke minst en stor del av identiteten til klokken.

I baklokket på klokka har produsenten hatt en god del kapital/resurser igjen for og smykke ut også denne siden.
Et lite kunstverk der også.

Jeg har eid, 3 stk vanlige sorte tidligere. I hvit syns jeg at den løfter frem en eleganse som toner den barske siden noe ned, og løfter frem den litt jålete siden av dette monsteret. I sum, en perfekt klokke for meg.

Disse ligger lenge for salg før de blir solgt. Folk eier ikke baller nok til og sluttføre en handel med disse. Jeg kan til dels forstå det.
Men ønsker du og utfordre deg selv, og vurdere en slik! Kan jeg varmt anbefale denne.

Ligger en del bilder på side 1 i tråden som bygger opp om mine utsagn.

IMG_6566.jpeg
 
Redigert: