Kommer den (stål og sort/originale farger) tilbake i katalogen til Omega igjen kjøper jeg den sporenstreksTil dere som har kjørt dere fast litt mtp. klokkeglede og entusiasme rund det du bærer på lanken.
Prøv en ploprof!
Sub/speedy/ect.....Er ålreite klokker. Men gud bedre så vanlig og 'ordinært'
Misforstå meg rett, jeg liker også disse, men tenk litt over hva klokken gjør nettopp for deg, og ikke hva den gjør for andre.
Du vil også bli overasket over den deilige bærekomforten på en ploprof. Ja den er stor, men formen på kasse ned mot håndleddet/der den orange trykknappen sitter, er avrundet aldeles nydelig.
Ellers har den bøttevis med designelementer jeg elsker.
Gummiremmen er vanvittig fet og tykk, men samtidig myk og skånsom.
Claspen/låsen er et kapitel for seg selv, med inngraverte bilder og detaljer. Den er også bygget for og virkelig brukes som en dykker, samtidig som den er meget behagelig , og ikke minst en stor del av identiteten til klokken.
I baklokket på klokka har produsenten hatt en god del kapital/resurser igjen for og smykke ut også denne siden.
Et lite kunstverk der også.
Jeg har eid, 3 stk vanlige sorte tidligere. I hvit syns jeg at den løfter frem en eleganse som toner den barske siden noe ned, og løfter frem den litt jålete siden av dette monsteret. I sum, en perfekt klokke for meg.
Disse ligger lenge for salg før de blir solgt. Folk eier ikke baller nok til og sluttføre en handel med disse. Jeg kan til dels forstå det.
Men ønsker du og utfordre deg selv, og vurdere en slik! Kan jeg varmt anbefale denne.
Ligger en del bilder på side 1 i tråden som bygger opp om mine utsagn.
Vis vedlegg 341099
Nå har ikke jeg sjekket prisen på den nye jubileumsmodellen, men det er kanskje den eneste Omegaen som faktisk frister noe særlig. Den synes jeg var veldig fin.
Den koster vel omtrent det samme som den svære kladden de lanserte i fjor? Det er ihvertfall liten tvil om hva jeg hadde valgt. Denne er jo kul!
Det var ironisk ment på prisen.Den koster vel omtrent det samme som den svære kladden de lanserte i fjor? Det er ihvertfall liten tvil om hva jeg hadde valgt. Denne er jo kul!
Men billig? Nei, det er en stund siden Omega hadde "bang for buck" gående for seg.
Interessant å høre hva folket tenker om jubileums modellen, kontra den blå som jeg har?
Jeg liker den. Kult med gulldetaljene, det skiller den ut.Interessant å høre hva folket tenker om jubileums modellen, kontra den blå som jeg har?
Vis vedlegg 346823
Vis vedlegg 346824
Din ser ut til å bli litt mer "chunky".Interessant å høre hva folket tenker om jubileums modellen, kontra den blå som jeg har?
Vis vedlegg 346823
Vis vedlegg 346824
Jeg har hatt 3 stk Ploprof’er - solgt og angret gjentatte ganger. Ja, den er ikonisk bølletøff, men håpløs å bruke til hverdags pga størrelse og vekt. MEN, den var i det minste fornuftig priset, og man fikk med den råeste sharkmesh og foldelås som noensinne er laget til en klokke! Nye Ploprof til 180K med gummireim fremstår som et stjerneeksempel på bransjens grådige utvikling..!Jeg DIGGER den nye, men 180+k er i overkant stivt